کاهش بهبود شیوه‌های اتحادیه کارگری در آمریکا باعث شده است که شرایط کاری و میزان دستمزدها نیز کاهش یابد و با این اقدام تعداد افراد بی‌خانمان در آمریکا در حال افزایش است.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شینهوا، بر اساس گزارشی که در زمینه حقوق بشر در آمریکا كه توسط دولت چین منتشر شد، به رغم بهبود اوضاع اقتصادی در این کشور، حقوق اجتماعی و اقتصادی شهروندان آمریکایی هنوز هم با چالش مواجه است.

در این گزارش آمده است، نرخ بیکاری در آمریکا بسیار بالا است و میانگین طول مدت بیکاری برای کارگران در آمریکا به حدود 40 هفته در سال 2012 افزایش یافته است که این آمار بیشترین سطح از زمان جنگ جهانی دوم در این کشور به شمار می‌رود.

این گزارش که با عنوان "سابقه حقوق بشر در آمریکا در سال 2013 " به ثبت رسیده است، توسط دفتر اطلاع رسانی شورای دولتی چین منتشر شده است.

این گزارش می‌افزاید: در سال 2007 میلادی، تقریبا از هر 100 نفر در آمریکا، 80 نفر با متوسط سنی 25 تا 54 سال دارای شغل بوده‌اند، در حالی که طی 12 ماه سال 2013 میلادی تا پایان ماه ژوئن، تنها از هر 100 نفر حدود 76 نفر در همان گروه سنی مشغول به کار بوده‌اند.

"پکن" به انتقادات آمریکا و همچنین اظهارات غیر مسئولانه مقامات این کشور در زمینه اوضاع حقوق بشر در چین با انتشار گزارشی در زمینه موضوعات مربوط به حقوق بشر در آمریکا به واشنگتن پاسخ داد.

در این گزارش آمده است، شکاف طبقاتی نیز در آمریکا در حال افزایش است.

در این گزارش تاکید شده است، کاهش بهبود شیوه‌های اتحادیه کارگری در آمریکا باعث شده است که شرایط کاری و میزان دستمزدها نیز کاهش یابد و با این اقدام تعداد افراد بی‌خانمان در آمریکا در حال افزایش است.

بر اساس گزارش اداره بیمه آمریکا در سال 2012 میلادی، در مجموع 15.4 درصد یا به عبارتی 48 میلیون نفر در این کشور فاقد خدمات بیمه بوده‌اند.

با نداشتن حق بیمه، شهروندان آمریکایی در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و سلامتی خود در سال 2012 میلادی هزینه‌های بیشتری در مقایسه با سال قبل از آن یعنی سال 2011 پرداخت کرده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، اقتصادی ، شغل ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار