اگرچه کمبود اعتبارات یکی از مهمترین دغدغه‌های آموزشی کشور به حساب می‌آید اما نبود زیرساخت‌های آموزشی و مدیریت مناسب از مهمترین دغدغه‌های حوزه آموزشی کشور به حساب می‌آید.

قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اگرچه کمبود اعتبارات یکی از دغدغه‌های مهم در حوزه آموزشی کشور بوده است اما نبود زیرساخت‌ها و مدیریت مناسب این حوزه به شدت نیازمند بازنگری کرده است.

وی گفت: متون درسی به خصوص در حوزه علوم انسانی دچار یکنواختی است و از تحول واقعی به دور مانده است لذا پیشرفت هماهنگ با الگویی مناسب که اسلامی و ایرانی باشد در علوم انسانی دیده نمی‌شود.

وی افزود: حتی بحث اسلامی شدن دانشگاه‌ها با اما و اگرهای فراوانی همراه است و نتوانسته‌ایم در این زمینه به یک چارت مناسب برسیم که براساس آن برنامه‌ای هماهنگ تبیین شود.

وی با بیان اینکه تا هدف‌گذاری‌ها مشخص نباشد نمی‌ توانیم در حوزه آموزش گامی بلند برداریم خاطرنشان کرد: دانشگاهی مفید است که هم انسان تربیت کند و هم عالمی که با علم او انسان‌های دیگر نیز دچار تحول گردند و این چیزی است که در معارف دینی هم به آن به شدت تاکید شده است.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار