از آغاز طرح نوروزي 93 تا پايان چهارمين روز از فروردين ماه ، جابه‌جايي بيش از 160 هزار دستگاه خودرو از سرزمين اصلي به مقصد جزاير استان هرمزگان و بالعكس انجام شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان ، در نهمين روز از طرح نوروزي93، حمل و نقل 276 هزار و 693 نفر مسافر از سرزمين اصلي به مقصد جزاير خليج فارس و بالعكس انجام شد كه از اول طرح تا كنون، در مجموع يك ميليون و 330 هزار و 741 نفر جابه‌جايي مسافر به ثبت رسيده است.

اين گزارش حاكي است، در نهمين روز از طرح نوروزي امسال و چهارمين روز از فروردين ماه ، يك هزار و 408 مورد تردد شناور مسافري در مسيرهاي دريايي استان هرمزگان صورت گرفته است.

همچنين از آغاز طرح نوروزي 93 تا پايان روز چهارم فروردين ماه ، 161 هزار و 233 خودرو از طريق بنادر لنگه، كيش، آفتاب، چارك، پهل و لافت جابجا شد كه حمل و نقل 37هزار و 659 دستگاه خودرو به عنوان بالاترين رقم از ابتداي زمان اجراي اين طرح تاكنون، در روز چهارم فروردين به ثبت رسيد.

شايان ذكر است، مجموعاً 9 هزار و 295 سفر دريايي طي 9 روز گذشته، از طريق بنادر هرمزگان صورت گرفته است.

لازم به ذكر است، طرح نوروزي ساماندهي سفرهاي دريايي در سه بخش ايمني مسيرهاي تردد، ايمني بنادر و ايمني شناورها از 25 اسفند 92 آغاز شده وتا 15فروردين 93 ادامه دارد كه دوره زماني بين دوم تا نهم فروردين زمان اوج سفرهاي دريايي در استان هرمزگان است.

يادآور مي شود، بنادر مسافري هرمزگان بيش از 95 درصد كل حمل و نقل مسافران دريايي در آب هاي كشور و 100 درصد حمل خودرو به مقصد جزاير خليج فارس را بر عهده دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار