معاون گردشگری استان کرمانشاه گفت: منطقه نمونه گردشگری «بازی‌دراز» در شهرستان سرپل ذهاب یکی از 50 منطقه نمونه گردشگری استان است که از ویژگیهای قابل توجه ای جهت سرمایه گذاری برخوردار می باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

محمدرضا ستایش فر گفت: تنوع اقلیمی و مناظر طبیعی، وجود مناطق حفاظت شده در محدوده منطقه بازی دراز، وجود کوهستانهای متنوع با قابلیت های مختلف گردشگری و داشتن آب و هوای مطبوع و دل انگیز از جمله ویژگیهای بارز منطقه نمونه گردشگری «بازی‌دراز» است.

وی افزود: قابلیت برگزاری تورهای دوچرخه سواری کوهستان، فعالیت شکار و طبیعت، نزدیکی به مرکز شهرستان سرپل ذهاب و برگزاری تورهای طبیعت گردی تنها بخشی از مزیت ها، فرصت ها و قابلیت های منطقه نمونه گردشگری «بازی‌دراز» است.

ستایش فر در خصوص زمینه هایی که برای سرمایه گذاری در این منطقه نمونه گردشگری وجود دارد، افزود: در این منطقه زمینه سرمایه گذاری برای اکوتوریسم، احداث ساختمانهای جانبی، احداث تالار پذیرایی، احداث اردوگاه های زیارتی، اقامتی و ایجاد مجتمع خدماتی رفاهی وجود دارد.

معاون گردشگری استان کرمانشاه همچنین با اشاره به اینکه منطقه بازی دراز در دوران جنگ تحمیلی یکی از مناطق ویژه و استراتژیک جنگی استان بوده است، خاطرنشان کرد: احیاء سنگرها و تبدیل آن ها به نقاط یادمان، احداث راه های دسترسی سواره به مواضع نظامی دوران جنگ، نصب تابلوهای راهنما و معرفی حوادث دوران جنگ، احداث یک مجموعه اردوگاه زیارتی، اقامتی و گردشگری در امتداد جاده ریخک (روستای میان میل) و ایجاد مکان های کمپینگ و چادرزنی از مهمترین زمینه های سرمایه گذاری ویژه در این منطقه است.

وی در خصوص زیر ساخت های مورد نیاز در این منطقه نمونه گردشگری، گفت: آب، برق، گاز، جاده آسفالت و پوشش ارتباطات ماهواره ای از جمله زیر ساخت هایی است که در این منطقه نمونه گردشگری به وجود آن ها نیاز است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان از سرمایه گذاری در این منطقه نمونه گردشگری حمایت های لازم را به عمل خواهد آورد.

برچسب ها: کرمانشاه ، منطقه ، بازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.