وزیر خارجه روسیه تاکید کرد، برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه، با حقوق بین الملل مطابق است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفتگویی تلفنی خطاب به "جان کری" همتای آمریکایی گفت:همه پرسی در شبه جزیره کریمه با منشور سازمان ملل مطابق است و آینده این منطقه را مشخص خواهد کرد.

وزیر امور خارجه روسیه در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت متوقف کردن زیاده خواهی گروههای افراطی ملی گرا و رادیکال که موجب وحشت شهروندان اوکراینی روسی زبان شده اند، تاکید کرده اند.

 گفتنی است، جان کری روز جمعه در خلال یک نشست خبری تاکید کرد، کشورش از مذاکرات بین روسیه و اوکراین حمایت می کند.

وی در ادامه ضمن ابراز نگرانی از مداخله نظامی روسیه در شبه جزیره کریمه، گفت:اگر روسیه به آتش بس پایبند نباشد، در قبال این اقدام متوسل به زور خواهیم شد.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت:من پیشنهادهایی را به لاوروف ارائه کردم، اما وی به من گفت:تا قبل از برگزاری همه پرسی روسیه، تصمیمی نخواهد گرفت.

کری اضافه کرد:راههای بهتری برای محافظت از منافع روسیه در اوکراین وجود دارد.

هم چنین "سرگئی لاوروف" روز گذشته در لندن پس از دیدار با همتای آمریکای اش  تاکید کرد، کشورش به نتایج همه پرسی در شبه جزیره کریمه احترام خواهد گذاشت.

لاوروف با تاکید بر این مسئله که نباید اوکراین در در مقابل یک "گزینه وهمی" قرار داد، افزود:دیدگاه ما و واشنگتن بر سر حوادث اوکراین، مختلف است.

وزیر امور خارجه روسیه گفت:بحران اوکراین به دلیل حضور روسیه رخ نداده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: لاوروف ، کری ، همه ، پرسی ، کریمه ، منشور ، سازمان ، ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار