قوهای سفید که از جمله زیباترین پرندگان هستند در سرمای سیاه زمستان سیبری به مکانی سردتر مهاجرت می کنند تا به دریاچه شگفت انگیز "سوتول" برسند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، یکی از مواردی که شاید بسیاری دوست داشته باشند از آن اطلاع پیدا کنند مکان قشلاق و ییلاق پرندگان است. این موجودات شگفت انگیز برای فرار از سرمای بیش از حد به کجا پناه می برند که می توانند بدون هیچ مشکلی زندگی کنند.

قوهای سفید که از جمله زیباترین پرندگان هستند در سرمای سیاه زمستان سیبری به مکانی سردتر مهاجرت می کنند تا به دریاچه شگفت انگیز "سوتول" برسند. این دریاچه در سیبری قرار دارد و محلی است که بسیاری از پرندگان از جمله قوها برای گذراندن قشلاق به آن سفر می کنند.



این دریاچه همیشه به طور شگت انگیزی آب گرم دارد و زمانی که هوای اطرافش به منفی 40 درجه سانتی گراد می رسد بازهم دمای آن بالای صفر بوده و مطلوب برای گذراندن یک قشلاق خوب برای پرندگان است. به نظر می رسد دمای این دریاچه 5 تا  درجه سانتی گراد است.

از سال 1967 که اولین گروه از پرندگان به این منطقه سفر کردند تا به امروز هر ساله پرندگان بسیاری به این منطقه سفر می کنند و زمستان سخت خود را می گذرانند. ابتدا تنها 15 پرنده به این منطقه می آمدند اما جالا تعداد آن ها بیش از 350 عدد شده است .

تصاویر این دریاچه که به تازگی گرفته شده است در ادامه مشاهده می نمایید:






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.