آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که به رغم فضای بین‌المللی پرتنش کنونی، افزایش تولید نفت در عراق و دیگر کشورها احتمالا پاسخگوی افزایش تقاضای نفت در سال 2014 و کاهش فشار بر بازارها خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود در مورد بازار نفت اعلام کرد: به رغم وخیم شدن تنش‌های بین‌المللی، به نظر می‌رسد امسال فشاری روی بازارهای نفتی نباشد.

بنابر اعلام آژانس بین‌المللی انرژی، نفت عراق در ماه فوریه با 530 هزار بشکه در روز افزایش به سه میلیارد و 620 میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین سطح تولید این کشور از سال 1979 به شمار می‌رود.

تکمیل پروژه‌های زیرساختی در منطقه نفت‌خیز جنوبی عراق این امکان را فراهم کرد که این کشور صادرات نفت خود را 572 هزار بشکه در روز افزایش دهد و آن را به دو میلیون و 800 هزار بشکه در روز برساند.

براساس این گزارش، همچنین تولید نفت عربستان سعودی در ماه فوریه با 90 هزار بشکه در روز افزایش، به 9 میلیون و 850 هزار بشکه در روز رسید که کاهش مجدد تولید نفت لیبی را جبران کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی در این گزارش، مجموع تولید کشورهای عضو اوپک را 30 میلیون و490  هزار بشکه در روز برآورد کرد که 500 هزار بشکه در روز افزایش را نشان می‌دهد.

زمستان سخت و سرمای شدید هوا در آمریکای شمالی که موجب شد بسیاری از کشورهای توسعه یافته همه ذخایر خود را استفاده کنند، یکی از دلایل این افزایش تقاضا به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آژانس ، انرژی ، بازار ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار