امروز در معاملات بورس انرژی ، 220 تن هگزان ، 2550 بشکه میعانات گازی، 50 تن متانول و 523 قرارداد سلف موازی استاندارد برق معامله شد.

 به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در معاملات چهارشنبه 21 اسفند ، در بازار فیزیکی هگزان پالایش نفت کرمانشاه به عنوان یک فراورده ویژه نفتی با موفقیت به فروش رسید. حجم این محموله 220 تن و ارزش آن 8 میلیاردو 578  میلیون ریال بود.

همچنین امروز و طبق روال روزانه شرکت ملی نفت ایران 2550 بشکه میعانات گازی پالایش گاز ایلام را عرضه کرد که با موفقیت به فروش رسید. این میزان میعانات گازی پالایشگاه ایلام به قیمت هر بشکه 2 میلیون و 7 هزار ریال فروخته شد. ارزش محموله میعانات گازی 5 میلیارد و 300 میلیون ریال بود.

در ادامه ساعات معاملات 25 تن متانول پتروشیمی زاگرس و 22 تن متانول پتروشیمی شیراز هم به فروش رسید. ارزش متانول معامله شده 561 میلیون ریال بود.

10 هزار تن اکستراکت صادراتی هم از سوی شرکت نفت بهران روی تابلو عرضه رفت که خریداری نداشت. امروز همچنین برای اولین بار پتروشیمی بندر امام 11 هزار تن گاز بوتان و 33 هزار تن گاز پروپان را در رینگ بین الملل عرضه کرد که توافقی با خریداران حاصل نشد.

همچنین امروز 523  قرارداد سلف موازی استاندارد برق  در دو نماد بار پیک و بار پایه روزانه برای تحویل در هفته آینده معامله شد.

 ارزش معاملات امروز برق 2  میلیارد و 725 میلیون ریال بوده است .

 با انجام معاملات در دو بازار مشتقه (تابلو برق) و بازار فیزیکی ارزش کل معاملات امروز بورس انرژی به حدود 20 میلیارد ریال رسید.

 
انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، انرژی ، متانول ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار