یک مسئول ژاپنی اعلام کرد دولت ژاپن تلاش می کندتا پایان این ماه نشستی سه جانبه در سطح سران با کره جنوبی و آمریکا برگزار کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز از توکیو ، یک مسئول ژاپنی اعلام کرد دولت ژاپن تلاش می کند به منظور بهبود روابط با سئول  تا پایان این ماه نشستی سه جانبه در سطح سران با کره جنوبی و آمریکا برگزار کند.

شینزو آبه ، نخست وزیر ژاپن از آغاز دوره کنونی نخست وزیری خود با مقامات ده کشور منطقه جنوب شرقی آسیا و همچنین ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه دیدار کرده است ، اما نه با پارک گئون-های رئیس جمهور کنونی کره جنوبی و نه با لی میونگ-باک رئیس جمهور پیشین این کشور دیداری نداشته است.

 روابط ژاپن با چین و کره جنوبی پس از بازدید شینزو آبه از معبد یاساکنی که بنای یادبود سربازان ژاپنی کشته شده در جنگ است و سئول و پکن آن را نماد امپریالیسم ژاپن تلقی می کنند ، تیره تر شد.

دولت ژاپن همچنین ماه ژانویه با اعلام بازبینی کتاب های درسی مبنی بر تاکید صریح بر ادعاهای ارضی این کشور  درخصوص مالکیت دو مجمع الجزایر مورد مناقشه با چین و کره جنوبی ، خشم همسایگان خود را برانگیخت.

یک مسئول کره جنوبی در مورد پیشنهاد ژاپن برای برگزاری نشست سران گفت : « مادام که ژاپن موضع خود را در قبال مسائل تاریخی تغییر ندهد ، هیچ نشستی مد نظر نخواهد بود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار