نمایشگاه نقاشی‌های عطاالله ذی‌نوری با فروش 18 تابلو در گالری «شکوه» گشایش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛نوری در این نمایشگاه 35 اثر آبرنگ را در معرض تماشای عموم قرار داده است.طبق اعلام برپاکنندگان، نقاشی‌های وی شامل رنگ‌های شاد و زنده است و به نوعی می‌توان گفت متفاوت با نقاشی‌های آبرنگی است که تا به حال دیده‌ایم زیرا او برای نزدیکی به اصل سوژه از رنگ‌های مشابه آن در آثار بهره گرفته است.
این نقاش پیشکسوت همیشه کوشیده در نمایشگاهش آثاری متنوع بر اساس سلیقه مخاطبان ارائه دهد. آثار او در این نمایشگاه شامل بناهای سنتی،خانه‌های تاریخی،گل،میوه و... می‌شود.
او برای نقاشی کردن از بناهای قدیمی و تاریخی از عکس‌هایی بهره می‌گیرد که از زاویه نگاه خودش گرفته شده باشد.با یک عکس نمی‌توان کل بنا را به تصویر درآورد؛زیرا اگر از لنز دوربین واید استفاده شود،اثر دفورمه شده و جزئیات آن به چشم نمی‌آید. او لنز نورمال را برای عکس گرفتن از این بناها انتخاب کرده به همین منظور از هر مکان چند تصویر ثبت می‌کند تا کار راحت تر انجام گیرد اما طراحی اصلی آن از روی خود بنا صورت می گیرد.
ذی نوری درمورد بناهای تاریخی که در آثارش به تصویر کشیده می‌گوید:من از گذشته به بناها و خانه‌های قدیمی علاقه‌مند بودم. شاید این به خاطر یادمان و خاطراتی است که از گذشته نسبت به این بناها دارم و با آنها عجین شده و در آن مکان‌ها زندگی کرده‌ام. این بناها در طول زمان دستخوش تغییراتی شده‌اند و خرابی هایی در آن ها به وجود آمده ، من دوست دارم عینا همان تاثیراتی که گذشت زمان بر روی آنها به جا گذاشته را در اثر آورم.
او در ادامه افزود:در یکی از آثار این نمایشگاه در قدیمی را به تصویر کشیده‌ام که ستون‌های کنار آن در اثر مرور زمان انحنا پیدا کرده و از حالت عمودی خارج شده‌اند،من این تغییر را نیز در کار اعمال کرده‌ام اما بعضی مخاطبان با دیدن اثر فکر می کنند نقاش در کشیدن فرم ستون اشتباه کرده است در صورتی که خود بنا به این شکل بوده است.
ذی نوری در این آثار هیچ گونه تغییری در مکان‌ها و بناها ایجاد نمی‌کند زیرا جزئی از تاریخ ماست.
او در این مورد می گوید:من هرگز نمی‌توانم به این ابنیه‌ها چیزی اضافه یا کم کنم زیرا ارزش این آثار به این است که خود بنا بی هیچ تغییری به تصویر درآمده است.
آثار شاخص او در این نمایشگاه نقاشی‌هایی است که وی از «بازار صندوق سازهای کرمانشاه» و «کاخ گلستان» کشیده است.
ذی نوری هنگام گذر از مکان‌های مختلف از هر آنچه نظرش را جلب کند، عکس می‌گیرد.
این بیست و پنجمین نمایشگاه انفرادی ذی نوری محسوب می‌شود، او متولد 1323 است و در سالهای گذشته آثار این نقاش پیشکسوت در استرالیا، روسیه، انگلستان، دوبی ... نیز به نمایش در آمده و حدود 10 سال پیش، کتابی از مجموعه آثار او توسط انتشارات نگار به چاپ رسیده است.
آبرنگ‌های ذی نوری تا 21 دی 90 بر روی دیوار گالری شکوه واقع در چهارراه فرمانیه،بلوار شهید اندرزگو ،خیابان سلیمی شمالی،کوچه امیر نوری، شماره 19 خواهد بود./ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار