مسئولان جدید اوکراین اذعان دارند که قادر به مقابله با اقدامات و طرح های روسیه در شبه جزیره کریمه نیستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، مسئولان جدید اوکراین اذعان دارند که قادر به مقابله با اقدامات و طرح های روسیه در شبه جزیره کریمه نیستند.

این شبکه گزارش داد: واشنگتن تلاش مسکو برای ملحق کردن شبه جزیره کریمه به خاک روسیه را نشانه بسته شدن درهای دیپلماتیک برای حل بحران این شبه جزیره قلمداد کرد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک خود با سراج الدین اصل اف وزیر امور خارجه تاجیکستان ادعای برخی‌ها را در خصوص نقش مسکو در بحران اوکراین به شدت رد کرد.

سرگئی لاوروف از کشورهای غربی خواست از تلاش های خود برای القای این امر که روسیه یکی از طرف های اصلی تنش در اوکراین است، دست بردارند.

رائد فقیه خبرنگار این شبکه از کییف درباره آخرین تحولات اوکراین گفت: واقعیت این است که مسئولان جدید اوکراین در کییف اذعان دارند که قادر به مقابله با اقدامات و طرح های روسیه در شبه جزیره کریمه نیستند.

مسئولان جدید اوکراین تاکید دارند که قدرت نظامی و اقتصادی اوکراین و روسیه قابل مقایسه نیست، در نهایت مقامات اوکراینی تلاش دارند از طریق دیپلماسی و فشارهای اتحادیه اروپا و آمریکا بر روسیه به بحران شبه جزیره کریمه پایان دهند.

رائد فقیه افزود: تندتر شدن لحن غربی ها علیه روسیه در خصوص اقدامات این کشور در شبه جزیره کریمه مورد استقبال مقامات جدید اوکراین قرار گرفته است، زیرا آنها امیدوارند که فشارهای غرب به مذاکرات مستقیم میان روسیه و اوکراین منجر شود.
اما روسیه بر این مسئله پافشاری دارد که مسئولان جدید اوکراین به طور غیر قانونی قدرت را به دست گرفتند و آنها فاقد مشروعیت هستند.

وی درباره این پرسش که آیا گفته غربی ها مبنی بر این که تلاش روسیه برای ملحق کردن شبه جزیره کریمه به خاک خود را می توان به عنوان آغاز آمادگی برای مداخله نظامی غرب در کریمه قلمداد کرد یا این سخن برای وضع تحریم ها علیه مسکو است و همچنین از طرف دیگر مسئولان جدید اوکراین چگونه به این تهدیدهای غرب علیه مسکو می نگرند گفت: واقعیت این است که مسئولان جدید اوکراین با نگاه واقع بینانه بر این باورند که در دوره کنونی یا در آینده نزدیک احتمال درگیری نظامی میان غرب و روسیه به خاطر شبه جزیره کریمه وجود ندارد.

در عوض آنها (مسئولان جدید اوکراین) بیشتر به تحریم های اقتصادی دل بسته اند، آنها معتقدند که شرایط روسیه به گونه ای نیست که بتواند تحریم های اقتصادی جدی غرب را تحمل کند.

مسئولان جدید اوکراین می خواهند با افزایش فشارها بر دولت روسیه، این کشور را در نهایت متقاعد کنند که شبه جزیره کریمه همچنان بخشی از خاک اوکراین باقی بماند اما ویژگی های قومیتی روسی ساکنان آن حفظ شود، به این معنا که به نوعی خودمختاری به این منطقه داده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار