سخنگوی پنتاگون اعلام کرد حدود بیست هزار نیروی روس در اوکراین حضور دارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، پنتاگون روز جمعه اعلام کرد هم اکنون حدود بیست هزار نیروی روس در اوکراین حضور دارند.

جان کربی مشاور مطبوعاتی وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری در پنتاگون گفت: ما اطلاعات دقیق درباره میزان تغییر و تحولات در اوکراین نداریم. اما قطعاً روس ها هزاران سرباز در شبه جزیره کریمه دارند که طبق برخی برآوردها به حدود بیست هزار نفر می رسد. اما او گفت آمریکا بیشتر نگران فعالیت سربازان روس است تا تعداد آنها.

کربی همچنین تایید کرد که ناوشکن یواس اس تراکستون به عنوان بخشی از یک عملیات از پیش برنامه ریزی شده در دریای سیاه به سر می برد.

رهبر جدید کریمه گفته است که تعداد نیروهای طرفدار روس بیش از یازده هزار نفر است و کنترل کل شبه جزیره دریای سیاه را در دست دارند.

کربی همچنین گفت که چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا با وزیر دفاع اوکراین درباره اوضاع این کشور بحث و گفتگو کرده است.

او گفت که اوکراین از ارتش آمریکا خواسته است مشاوره فنی از جمله در خصوص عملیات کمک رسانی و انسانی به ارتش این کشور بدهد. هیگل نیز گفته است درخواست اوکراین را بررسی خواهد کرد.

در وزارت خارجه نیز جنیفر پساکی سخنگوی این وزارتخانه گفته اوضاع اوکراین متغیر است و لحظه به لحظه کنترل می شود. اما او تلاش ها برای برگزاری همه پرسی در کریمه را مغایر قانون اساسی اوکراین دانست و گفت دولت جدید کییف باید در هر گونه تلاش برای تغییر اوضاع کریمه دخالت داشته باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار