فرانسه روز جمعه اعلام کرد نمی‌توان همه‌پرسی در خصوص آینده کریمه برگزار کرد مگر اینکه اوکراین چنین تصمیمی بگیرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه ، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه پس از دیدار با پترو پوروشنکو وزیر امور خارجه سابق اوکراین و ویتالی کلیچکو بوکسور سابق و شخصیت برجسته جنبش اعتراضی که رئیس جمهور این کشور را برکنار کرد، اعلام کرد: «تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین، غیرقابل مذاکره است».

روسیه اعلام کرده است به تصمیم نمایندگان پارلمان منطقه کریمه اوکراین برای قطع روابط با کیف و برگزاری همه‌پرسی در شانزدهم ماه مارس به منظور الحاق این منطقه به روسیه، احترام می‌گذارد.
رئیس جمهور فرانسه افزود واکنش غرب به این بحران، «براساس اوضاع» تنظیم خواهد شد.

اولاند گفت: «هدف ما همچنین همیشه اینست که در برای مذاکرات باز بماند تا روسیه در صورتی که تصمیم بگیرد، بتواند وارد گفتگو شود».

وی افزود: «جامعه بین‌المللی، اروپا و فرانسه باید برای حفظ تمامیت ارضی اوکراین، تلاش کنند».
رئیس جمهور فرانسه همچنین هشدار داد که لازم است از ایجاد یک رویه خطرناک جلوگیری شود.

وی اعلام کرد: «کشورهای زیادی وجود دارند که اگر رویه‌ای برای تخطی از مرزها و تمامیت ارضی ایجاد شود، احتمالا نگران خواهند شد».کلیچکو نیز اعلام کرد: «بی‌ثباتی نه فقط اوکراین بلکه کل منطقه را تهدید می‌کند».

پوروشنکو نیز خواستار «استفاده از همه تحریم‌های ممکن» بر علیه روسیه به منظور حمایت از اوکراینی‌ها شد و اعلام کرد راه‌حل این بحران، «نه در کیف یا در کریمه بلکه در مسکو پیدا می‌شود».

وی افزود پیش از اینکه هر گونه راه‌حلی سیاسی پیدا شود، «عقب‌نشینی کامل نظامیان خارجی» از کریمه باید صورت گیرد.نیروهای روس در یک هفته گذشته در عمل کنترل کریمه را در دست گرفته‌اند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار