وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: گروه‌های تندرو و تروریستی سعی در شکست تلاشها برای آتش‌بس‌های محلی را دارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "روسیا الیوم"، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد:  گروه‌های تندرو و تروریستی در سوریه سعی در شکست تلاشهای انجام شده برای امضا و اجرای توافقات محلی آتش‌بس و رفتن به سمت توافقات جدید در این زمینه را دارند.

این وزارتخانه تأکید کرد : برخی از مناطق سوریه هنوز شاهد درگیری بین نیروهای نظامی و گروه‌های مسلح وشبه نظامیان تندرو و تروریستی می‌باشد.

وزارت‌خارجه روسیه همچنین با اعلام اینکه  برخی مناطق سوریه در رسیدن به توافقنامه‌های صلح محلی موفق بوده‌اند گفت: مقامات سوریه در کنار عملیات نظامی به گسترش تلاشهای سیاسی برای توافقنامه‌های آشتی و صلح محلی که در در زمان کنونی به بیش از 50 منطقه و محلات مسکونی در سراسر سوریه می‌رسد، ادامه می‌دهند.

وزرات خارجه سوریه از شرکای بین‌المللی و سیاستمداران مخالف سوری که قادر به تأثیرگذاری دراین کشور هستند خواست تا به این روند که به نجات هزاران تن از مردم و کاهش رنج‌های شهروندان منجر می‌گردد ، کمک کنند.

این وزراتخانه همچنین با اعلام  اینکه گروه‌های تندرو و تروریستی و در رأس آن "جبهه النصره" و "دولت اسلامی عراق وشام" موسوم به داعش اقدام به تلاش برای شکست اجرای توافقات آتش بس محلی نموده‌اند گفت : این تلاشها در اطراف دمشق و خصوصا در مناطق "دوما ، داریا ، برزة ، قدسیا، بابیلا ، بیت سحم"، صورت می‌گیرد که تندروها بارها آتش تحریک آمیز را شعله ور نمودند و اقدام به حمله به کاروانهای حامل کمک‌های انسان دوستانه هلال احمر سوریه که قصد کمک‌رسانی به شهروندان را داشتند، کردند.

این ورزارتخانه اعلام  کرد : ما دوباره اعلام می‌کنیم که بحران سوریه راه‌حل نظامی ندارد و نمی‌توان خشونت‌ها و درد و رنج مردم سوریه و شهروندان این کشور را جز با بکارگیری ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک و از طریق ادامه مذاکرات ژنو که ما از ازسرگیری‌ آن در سریعترین زمان ممکن حمایت می‌کنیم، کاهش داد .


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار