مریم محمدی کارشناس روانشناسی در گفتگو با
خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: همیشه و در هر کلاسی دانشآموزان کمتوجهی وجود دارند که به مطالب آموزشی توجه کافی ندارند، بیشتر معلمها برای اینکه توجه دانشآموز را جلب کنند در مورد مطالب گفته شده سؤالی میکنند که طبیعتا دانشآموز نمیتواند به آن پاسخ دهد.
وی تصریح کرد: این کار، گاهی با سرزنش یا خنده بچهها و احساس شرمساری برای دانشآموز همراه است و میتواند به اعتماد به نفس او لطمه بزند بهتر است به جای این کار، معلم سؤالی بپرسد که مطمئن است دانشآموز میتواند به آن پاسخ دهد.
محمدی افزود: به این ترتیب بدون اینکه "اعتماد به نفس" کودک آسیب ببیند توجهش به درس جلب میشود.
انتهای پیام/