هیئت همیاری سازمان ملل در امور عراق (یونامی) روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد در مجموع 703 عراقی در حملات خشونت‌بار ماه فوریه در این کشور کشته شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، هیئت همیاری سازمان ملل در امور عراق (یونامی) روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد در مجموع 703 عراقی در حملات خشونت‌بار ماه فوریه در این کشور کشته شدند.

در این بیانیه اعلام شده است 564 غیرنظامی از جمله کارکنان غیرنظامی پلیس و 139 عضو نیروهای امنیتی در اقدامات خشونت‌بار و تروریستی در ماه فوریه کشته و یک هزار و 179 غیرنظامی از جمله کارکنان غیرنظامی پلیس زخمی شدند.

در بیانیه یونامی، تلفات در استان الانبار که در آن پس از برچیده شدن یک مکان تجمع اعتراض‌امیز مخالفان دولت توسط پلیس عراق در نزدیکی رمادی در اواخر ماه دسامبر پارسال درگیری‌های شدید در آن آغاز شد، لحاظ نشده است.

با ‌وجود این، در این بیانیه به اطلاعات به‌دست آمده از کمیته بهداشت شورای استانی الانبار اشاره شده است که نشان می‌دهد در مجموع 298 غیرنظامی در ماه فوریه در سراسر این استان کشته و یک هزار و 198 تن نیز زخمی شدند.

براساس این بیانیه، 189 غیرنظامی در رمادی کشته و 550 نفر نیز زخمی شدند. این بیانیه حاکی است که 109 نفر نیز در فلوجه کشته و 648 تن زخمی شدند.

در این بیانیه در عین حال خاطر نشان شده است امکان راستی‌آزمایی مستقل شمار تلفات استان الانبار وجود ندارد.

"نیکلای ملادنوف" نماینده سازمان ملل در این بیانیه اعلام کرد: رهبران سیاسی، اجتماعی و مذهبی عراق، مسئولیت فوری دارند که با توجه به تهدید تروریستی که این کشور با آن مواجه است، گردهم بیایند.

"ملادنوف" افزود: عراقی‌ها فقط با همکاری با یکدیگر می‌توانند به علل خشونت بپردازند و جامعه‌ای دموکراتیک ایجاد کنند که در آن، حاکمیت قانون رعایت و از حقوق بشر محافظت می‌شود.

یک سال است سنی‌های عراق در حال اعتراض هستند و دولت تحت کنترل شیعیان را به در حاشیه قرار دادن آنها متهم می‌کنند.

عراقی‌ها شاهد شدیدترین خشونت‌ها در این کشور در سال‌های اخیر هستند به‌طوریکه بنابر اعلام سازمان ملل، در مجموع هشت هزار و 868 عراقی از جمله هفت هزار و 818 غیرنظامی و کارکنان غیرنظامی پلیس در سال 2013 در این کشور کشته شدند که بالاترین میزان تلفات سالانه در عراق در سال‌های گذشته است.


انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، عراق ، کشته ، سازمان ، ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار