هلاکت شمار دیگری از تروریستها توسط ارتش عراق

نیروهای عراقی در ادامه عملیات خود علیه افراد مسلح در برخی استان های این کشور شمار زیادی از تروریست ها را به هلاکت رساندند و تعداد زیادی از خودروها و تجهیزات آنها را منهدم کردند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، ارتش عراق به حملات خود علیه افراد مسلح در استان های الانبار و نینوا و دیگر مناطق ادامه می دهد. تلویزیون عراق تصاویر هوایی جدیدی از حمله به مواضع عناصر داعش (گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام) پخش کرد. 

احمد فرحات گزارشگر این شبکه  در گزارشی با اشاره به ادامه انفجارها در مناطق مختلف عراق، همزمان با ادامه عملیات نظامی نیروهای ارتش علیه مواضع افراد مسلح در الانبار آمده است: دهها نفر در نینوا و بغداد و دیگر استان های عراق قربانی اقدامات تروریستی شدند. این در حالیست که عراقی ها در شهرک صدر بیست و دو شهید از بیش از سی شهید را که بر اثر انفجار یک موتورسیکلت بمب گذاری شده در یک بازار را تشییع کردند. 

یکی از شهروندان در محل انفجار می گوید: نمی دانیم بمب بود، موتورسیکلت بود، چه چیزی بود که منفجر شد. نتیجه همین است که می بینید. 

در ادامه گزارش آمده است: در حالی که گروه های مسلح برای کشتار شمار بیشتری از عراقی ها تلاش می کنند، نوری المالکی نخست وزیر عراق، یکی از کشورهای منطقه به علل طایفه ای می خواهد گروه داعش در عراق حضور داشته باشد و نمی خواهد این گروه در خاک خودش باشد. 

المالکی گفت نیروهای امنیتی برنامه های این گروه را با شکست روبرو کرده اند. المالکی همچنین از وجود برخی سیاستمداران داعشی خبر داد و گفت: ما داعشی های سیاسی داریم که می گویند داعشی وجود ندارد. من به صراحت می گویم که برخی از کشورها نمی خواهند داعش در خاک خودشان حضور داشته باشد اما می خواهند این گروه در عراق حضور داشته باشد تا با عراق تسویه حساب کنند. برخی از کشورهای اطراف ما همینگونه عمل می کنند. 

در ادامه گزارش آمده است: همزمان با ادامه عملیات نظامی علیه گروه های مسلح در عراق، مقامات این کشور از هلاکت بیش از چهل فرد مسلح عضو داعش و بازداشت یکصد و بیست و هفت تن دیگر در عملیات امنیتی در موصل خبر دادند و تصاویر عراق نیز تصاویری از حملات هوایی به مواضع داعش در منطقه الحضر در استان نینوا پخش کرد.

 در این تصاویر همچنین صحنه هایی از حمله به کاروانی از خودروها و تجهیزات در استان الانبار که به نظر می رسد از سوریه آمده بودند، دیده می شود. سازمان مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد چهار دستگاه خودروی حامل افراد مسلح وابسته به داعش به آتش کشیده شد و چهار تک تیرانداز هنگام فرار از الانبار به سمت وادی حوران به هلاکت رسیدند.


انتهاي پيام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار