پایگاه اینترنتی آنتی‌وار نوشت مداخله نظامی آمریکا در سوریه پیامدهایی جدی برای منطقه خواهد داشت که اولین و مهم ترین آنها از خط خارج شدن مذاکرات آمریکا و ایران خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی آنتی‌وار در مقاله ای به قلم "جاستین ریموندو" با اشاره به برخی بحران‌های فعلی در جهان مانند اوکراین ، ونزوئلا و سوریه نوشت: در فهرست بحران های جهان نگران کننده ترین بحران را می توان در سوریه یافت. این دو علت دارد: اول، علت جغرافیایی است. سوریه درست در وسط پرمناقشه ترین منطقه جهان یعنی در خاورمیانه واقع شده و با لبنان، فلسطین و عراق هم مرز است و اردن از متحدان آمریکا نیز یکی از پایگاههای عملیات آمریکا در جنوب این کشور است. عامل مهم دوم سیاست است، یعنی سیاست داخلی آمریکا ، که همیشه عاملی تعیین کننده در تعیین چگونگی و زمان شروع حمله بوده است. لابی مداخله جو ، که تقریبا به صورت انحصاری در داخل طبقه سیاسی متمرکز است ، شکست را به سادگی نمی پذیرد و آنها در این ماجرا نیز نمی خواهند شکست را بپذیرند. شخصیت های برجسته از باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا خواسته اند در موضع خود در خصوص سوریه تجدید نظر کند و لابی طرفدار اسرائیل نیز با تبانی دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در حال افزودن بر فشارها بر وی هستند. 

آنتی‌وار ادامه می‌دهد: مداخله نظامی آمریکا در سوریه پیامدهایی جدی برای منطقه خواهد داشت که اولین و مهم ترین آنها از خط خارج شدن مذاکرات صلح آمریکا و ایران خواهد بود. همانطور که در اینجا نوشته ام ، ایران بزرگترین مسئله سیاست خارجی آمریکا در سال 2014 است و دلیلش نیز بسیار ساده است: جنگ با ایران ، کشوری دو برابر وسعت و جمعیت عراق ، ساده نخواهد بود. هر کشوری در منطقه درگیر این جنگ خواهد شد و بعید است که روس ها نیز در حاشیه بنشینند. جنگ با ایران به معنای فاجعه ای اقتصادی برای غرب خواهد بود که موجب افزایش سرسام آور قیمت نفت ، کمبودها و رنج واقعی در داخل آمریکا خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار