نتانیاهو در آستانه دیدار آنگلا مرکل صدراعظم آلمان از اسرائیل که قرار است امروز انجام پذیرد در مصاحبه با شبکه "ZDF" آلمان گفت : تلاشهای جان کری تنها راه برای صلح است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  "الجزیره" نخست وزیر اسرائیل "، بنیامین نتانیاهو" در آستانه سفر صدر اعظم آلمان به اسرائیل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "ZDF" آلمان گفت : تلاشهایی را که وزیر خارجه آمریکا جان کری برای به ثمر رساندن مذاکرات با فلسطینی‌ها انجام می‌دهد تنها راه رسیدن به صلح است. وی با تجلیل از صدراعظم آلمان "آنگلا مرکل" و اعضای دولت او آنها را دوستانی مهم برای اسرائیل نامید.

نتانیاهو در مصاحبه با "ZDF" آلمان گفت : بر من و رئیس جمهور فلسطین محمود عباس است تا بطور برابر برپشت میز مذاکره بنشینیم و مذاکره کنیم. وی گفت : اگر فلسطینی‌ها اعتراف به یهودی بودن دولت اسرائیل نکنند و اسرائیل را به عنوان دولتی یهودی نپذیرند ، صلح شکل نخواهد گرفت.

وی گفت که آمادگی دارد که دولتی فلسطینی را بپذیرد و پس از آن پرسید : چرا آنان دولتی یهودی را نمی‌پذیرند؟ وی گفت : شهرک سازی از مسائلی است که در حین مذاکرات باید مورد توافق واقع شود.

شایان ذکر است که این مصاحبه در آستانه دیداری است که قرار است امروز دوشنبه صدر اعظم آلمان آنگلا مرکل و اعضای دولت او از اسرائیل به مدت دوروز برای انجام گفتگوهای سالیانه که بین دوطرف انجام می‌شود ، صورت گیرد.

همچنین مرکل دو روز قبل اعلام کرده بود که وی از تلاشهایی که جان کری برای تحقق صلح انجام می‌دهد حمایت می‌کند.

وی گفت : ما نیاز به راه‌حلی داریم که برپایه تشکیل دو دولت در نزدیکترین زمان ممکن انجام‌ پذیرد ، تا دولت اسرائیل با ماهیت یهودی و دولتی برای فلسطینی‌ها شکل بگیرد. وی گفت : اگر چنین توافقی صورت نپذیرد هردوطرف ، آینده شکوفایی نخواهند داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار