معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بازدید از ارگ جهانی بم از تامین اعتبار و توجه ویژه به این میراث جهانی در سال آینده خبر داد.

به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و ازطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری مسعود سلطانی فر صبح امروز(پنج شنبه) در بازدید از ارگ تاریخی بم به صبوری مردم این شهر در تحمل مشکلات و مصبیتهای وارد شده در زلزله اشاره کرد و گفت: توجه به آثار تاریخی و تسریع در مرمت و بازسازی ارگ جهانی و شهر تاریخی بم از ضروریات است و امیدوارم به پروژه ای دائمی تبدیل شود.

وی افزود: ارگ تاریخی بم جزء مهمتربن میراث تاریخی کشور به شمار می رود و امیدوارم در سالهای آینده توجه ویژه ای به تامین اعتبار آن داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که چه تدبیری برای محدودیتهای ثبت جهانی ارگ بم که بر روی زندگی مردم داشته است اندیشیده اید؟ توضیح داد: قصد و گرایش ما قفل و متوقف کردن کارها و زندگی جاری مردم نیست؛ آثار تاریخی و اماکن میراث فرهنگی باید در جهت بهبود زندگی مردم باشد و امیدوارم مشکلات پیش آمده با چاره اندیشی مئولان استان و کشور و در چارچوب ضوابط حل شود.

سلطانی فر با یادآوری 200 هزار بنای تاریخی و وجود 31 هزار بنای ثبت شده گفت:با توجه به این حجم از آثار تاریخی در کشور اعتباراتی که در اختیار داریم کافی نیست و امیدوارم سال آینده به صورت تخصصی وارد این قضیه شویم و از حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاری در راستای صیانت و معرفی ارزشهای تاریخی فرهنگی منطقه بهره ببریم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از سخنان خود به پیگیری ایجاد موزه بم اشاره و بیان کرد: راه اندازی موزه بم در نشستهای پیشین مورد بحث قرار گرفته است و در نشست کارگروه گردشگری پیگیری خواهد شد.

وی همچنین از پرداخت مطالبات کارگران ارگ تاریخی بم خبر داد.

سلطانی فر با تاکید بر ظرفیت بالای گردشگری استان کرمان خاطرنشان کرد: به جرات می توان گفت کرمان از نظر جاذبه های گردشگری جزء استانهای برتر است و توجه به مواریث فرهنگی آن باید بیش از آنچه که هست باشد.

وی در پایان صحبت‌های خود در خصوص برنامه های ستاد هماهنگی خدمات سفر در آستانه نوروز 93 یادآور شد: برنامه های عمده این سازمان در زمان سفرهای نوروزی نظارت بر دستگاه ها، آشنا کردم مردم با جاذبه ها و آماده کردن همه ظرفیتهای اقامتی، تفریحی و گردشگری کشور برای ارائه خدمات مطلوب و باکیفیت به گردشگران است.

خاطرنشان می شود رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شب گذشته در راس هیاتی وارد کرمان شد و مورد استقبال استاندار و جمعی دیگر از مسئولان این استان قرارگرفت.بازدید از ارگ تاریخی و جهانی بم ، ارگ راین و شهر تاریخی و موزه جیرفت از برنامه های روز نخست سفر سلطانی فر به کرمان بود.

انتهای پیام/اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار