رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: امسال به دلیل کمبود بودجه اعتبار خوبی به بازسازی ارگ بم اختصاص نیافت اما سال آینده تلاش خواهیم کرد اعتبار مناسبی به این امر اختصاص یابد .

مسعود سلطانی فر در سفر به شهرستان بم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان افزود : ارگ بم مهمترین اثرتاریخی کشور محسوب می شود.

معاون رییس جمهوری با اشاره به اینکه در کشور 200 هزار سایت تاریخی و یک میلیون بنای تاریخی وجود دارد، تصریح کرد : از این تعداد 32 هزار اثر ثبت شده است .

وی منابع موجود را جوابگوی مرمت 2 تا 3 درصد بناها دانست و گفت : برای مرمت آنها با محدودیت شدید منابع مالی مواجه هستیم .

سلطانی فر ،از واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی برای مرمت و بهره برداری از آنها با شرایط و ضوابط میراث فرهنگی در سال آینده خبر داد و افزود : این بناها علاوه بر ایجاد اشتغال به عنوان رستوران ،موزه و کارگاه علمی مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت .

وی با اشاره به آثار تاریخی استان کرمان گفت :ظرفیت گردشگری استان کرمان از لحاظ جاذبه های تاریخی و مذهبی بسیار زیاد است و جزو رتبه های برتر کشور در این زمینه محسوب می شود .

رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور همچنین از ارگ قدیم بم و نحوه مرمت آن دیدن کرد و با فعالیت پایگاه جهانی بم آشنا شد./س

برچسب ها: ارگ بم ، میراث ، مرمت ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.