معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: ظرفیت استان کرمان ایجاب می کند محور توسعه گردشگری کویر در کشور باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، مسعود سلطانی فر شامگاه پنج شنبه در جلسه کارگروه گردشگری استان کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری، افزود: در دنیا کویر نوردی، اسکی کویر،شتر سواری، رالی های موتور سواری، رالی اتومبیل و کامیون از جاذبه های گردشگری بوده و استان کرمان با توجه به این ظرفیت می تواند محور توسعه گردشگری کویر در ایران باشد.

 وی با اشاره به بازدیدهای انجام گرفته در اولین سفر استانی خود به کرمان، گفت : استان کرمان از لحاظ گردشگری و تنوع آب و هوایی رتبه برتر کشور را دارد و کار ترمیم ، بازسازی و احیای بناهای تاریخی و آثار به جای مانده از گذشته مانند ارگ تاریخی بم روند رو به جلو و رشد قابل قبولی دارد.

معاون رییس جمهوری با اشاره به تاکید دکتر روحانی در خصوص اینکه حوزه گردشگری بیش از پیش و با شدت تمام فعال شود، گفت: حفظ هویت ملی ، توسعه فرهنگی ، توسعه بخش های مرتبط با صنایع دستی و گردشگری و انتقال ارزش های اسلامی و ایرانی به نسل های آینده از اهداف سازمان میراث فرهنگی است.

سلطانی فر با تاکید بر گسترش مشارکت بخش خصوصی در حوزه گردشگری تصریح کرد: استراتژی اصلی حوزه گردشگری مبتنی بر حضور بخش خصوصی در بخش های مختلف نظیر آژانس ها و دفاتر مسافرتی،هتل ها،تورهاو نحوه حمل و نقل داخلی و... است.

وی اظهار امیدواری کرد: با فعال سازی بخش خصوصی بیش از 96 درصد فعالیت های حوزه گردشگری در چهارچوب رعایت یکسری ضوابط و مقررات به بخش خصوصی واگذار می شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور در ادامه تصریح کرد: از آغاز به کار سازمان میراث فرهنگی نزدیک به 32 هزار بنا و اثر شناسایی و بر روی تعداد کمی سرمایه گذاری شده و مرمت و بازسازی صورت گرفته است.

سلطانی فر گفت: از این تعداد بنای تاریخی 16 بنا مثل ارگ بم ، تخت جمشید ، مسجد کبود ، بازار تبریز و ...به ثبت یونسکو رسیده و باید در قوانین و مقررات بازنگری کنیم تا از ابتدای سال 93 این بناها و اماکن تاریخی به بخش خصوصی واگذار شده و با این واگذاری ضمن حفظ و مرمت بنا، برای جوانان ایجاد اشتغال شود.

وی تصریح کرد:در ازای 7 میلیون گردشگری که از ایران خارج می شوند 4 میلیون گردشگر که برخی گردشگر محسوب نمی شوند وارد ایران می شوند که با توجه به چشم انداز 1404 "با 20 میلیون گردشگر"، این وضعیت قابل قبول و رضایت بخش نیست.

سلطانی فر با اشاره به استقبال گردشگران مسلمان از صنعت گردشگری حلال در 57 کشور اسلامی که بیش از نیمی از جمعیت این کشورها را مسلمانان تشکیل می دهند، خاطر نشان کرد: شرکت های بسیاری می توانند در این رشته گردشگری که در دنیا مطرح شده و طرفداران خاص خود را دارد، فعالیت کرده و در این رابطه همه خدمات مبتنی بر حفظ ارزش های اسلامی را به گردشگران ارائه دهند. /س       
برچسب ها: توسعه ، گردشگری ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.