مراسم بیست‌وششمین سالگرد درگذشت "حیدر یغما" شاعر خشتمال نیشابوری با عنوان "شب بزرگداشت یغما" در تالار ادیب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران؛ مراسم بیست‌وششمین سالگرد درگذشت "حیدر یغما" شاعر خشتمال نیشابوری با عنوان "شب بزرگداشت یغما" در تالار ادیب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور برگزار می‌شود. 

"خلیل‌اله عراقی " سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور با اعلام این خبر اظهار کرد: ما نیشابوریان به تاریخ و گذشته خویش افتخار می‌کنیم و به تاریخ معاصر خویش می‌بالیم که بزرگانی همچون حیدریغما را در دامن این دشت فراخ بینالود پرورانده است که سالیان سال باعث عزت و افتخار این خاک گهرخیز هستند. 

وی گفت: حیدر یغما شاعر خشتمال نیشابوری فرهنگ متحرک نیشابور بود و خیلی‌ها نتوانستند آن را ادامه دهند ولی مرحوم یغما تا آخرین لحظات عمرش آن را گسترش داد و با راه‌اندازی "انجمن ادیب" در نیشابور راه را برای ورود جوانان به این عرصه باز کرد چرا که وی همیشه معتقد بود باید از جوان‌ها استفاده کرد و امروز جایش خالی است که ببیند نیشابور سخنوران و شاعران جوان و برجسته را در کشور دارد. 

عراقی افزود: ویژه مراسم "شب بزرگداشت یغما" روز یکشنبه 4 اسفند 92 ساعت 6 بعدازظهر در تالار ادیب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهتمام خانواده مرحوم حیدر یغما شهرداری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن‌های فرهنگی، ادبی و هنری و کانون بسیج هنرمندان نیشابور برگزار می‌گردد. 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور تصریح کرد: مراسم "شب بزرگداشت یغما" در بیست‌وششمین سالگرد درگذشت حیدریغما شاعر خشتمال نیشابوری شاعران و دوستان وی به شعرخوانی، قرائت دکلمه، ارایه مقاله و خاطره گویی درباره وی خواهند پرداخت. 

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار