استاندار کرمان در جلسه کارگروه گردشگری استان کرمان که با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد، گفت : فرش کرمان با سابقه ای 500 ساله هنوز به شان و منزلت واقعی خود دست نیافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، علیرضا رزم حسینی افزود:­ مجموعه اقداماتی برای فرش کرمان تاکنون صورت گرفته اما فرش کرمان با این قدمت عظیم به منزلت واقعی خود دست نیافته و هنوز جای کار دارد.

وی طبیعت استان کرمان را بی نظیر توصیف کرد و اثرات استفاده از این ظرفیت را برای جذب گردشگر و ایجاد درآمد دراستان قابل ملاحظه دانست.

استاندارکرمان به قدمت تاریخی 6 هزار ساله آثار و بناهای استان کرمان اشاره کرد و بیان داشت: اگر کشورهای اروپایی چنین ظرفیتی داشتند بیشترین میزان گردشگر را جذب می کردند.

رزم حسینی با اشاره به مشکلات زیاد دولت در بخش اعتبارات خاطرنشان کرد : دولت به بخش خصوصی اجازه می دهد با حداقل امکاناتی که دولت در اختیارش قرار می دهد ظرفیت های استان در حوزه گردشگری را احیا کند.

وی تصریح کرد : برای بازسازی ونگهداری بناهای تاریخی بودجه نیاز است و منابع دولتی جوابگوی این هزینه ها نیست.

وی با تاکید بر ضرورت رفع موانع موجود برای حضور بخش خصوصی اظهار امیدواری کرد: با حمایت همه دستگاههای اجرایی و ورود بخش خصوصی به این حوزه مهم و اساسی، شاهد پیشرفت استان باشیم./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.