صدای تیراندازی و چند انفجار اطراف فرودگاه بانگی پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی شنیده شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری فرانسه ، صدای تیراندازی سلاح های خودکار و انفجار چندین راکت و نارنجک بامداد چهارشنبه در اطراف فرودگاه بانگی پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی شنیده شد.

 تیراندازی ها در نزدیکی مقر نظامیان فرانسوی که از ورودی اصلی منطقه فرودگاهی محافظت می کنند انجام گرفت. نظامیان که موضع گرفته بودند به این حملات پاسخ دادند. این در حالی است که شلیک این گلوله ها سبب گریز مردم به مناطق مجاور شد. 

بنابراعلام منابع نظامی، این تیراندازی ها بین نظامیان نیروهای آفریقایی ( میسکا) و شبه نظامیان آنتی بالاکا که در مناطق نزدیک به فرودگاه سنگر گرفته اند، صورت گرفت. 

نزدیک به 100 تن از افرادی که در اردوگاه آوارگان در مجاورت فرودگاه زندگی می کنند به سالن فرودگاه پناه آوردند. این امر سبب مداخله نظامیان فرانسوی شد. نظامیان از این آوارگان درخواست کردند به اردوگاه های خود بازگردند.

گروه های کوچکی از تظاهرکنندگان نیز که به عملیات نیروهای فرانسوی (سانگاریس) علیه شبه نظامیان آنتی بالاکا اعتراض دارند موانعی را در برابر محور اصلی جاده ای که به فرودگاه منتهی می شود،‌ ایجاد کردند.

در تقریبا 100 متری ورودی فرودگاه، 200 تا 300 تن از جوانان عملکرد نیروهای فرانسوی(سانگاریس) و آفریقایی ( میسکا) و همچنین سیاست مقامات انتقالی را محکوم کردند.

بنابراعلام منابع نظامی، نخستین موانع شامگاه سه شنبه در بلواری که به فرودگاه ( محل استقرار نیروهای سانگاریس و میسکا) منتهی می شد، ایجاد شد. خودروهای زرهی فرانسوی این موانع را بارها برداشتند اما بلافاصله پس از عبور این خودروها، تظاهرکنندگان آنها را مستقر می کردند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار