رامیز قلی اوف نوازنده برجسته تار آذربایجانی، مخاطبان ایرانی را حساس ، نکته سنج و عاشق موسیقی می‌داند و ابراز امیدواری کرد که باز هم برای اجرای کنسرت به ایران بيايد.

به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبري بيست و نهمين جشنواره بين المللي موسيقي فجر رامیز قلی اوف موسیقیدان آذربایجانی در میان استقبال پر شور علاقمندان موسیقی در طی دو شب در ایوان شمس و تالار وحدت با ارکستر رادیو و تلویزیون آذربایجان روی صحنه رفت.
 
قلی اوف با تاکید بر اینکه این اررکستر را به دلیل شناخت نوازندگان از موسیقی ایران برای اجرا در بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر انتخاب کرده به ستاد خبری جشنواره گفت: «ارکستر رادیو و تلویزیون آذربایجان یکی از ارکسترهای حرفه ای ماست و من با همه این نوازنده ها کار کرده ام.آنها به مدت زیادی کار کرده اند و همگی نوازندگان حرفه ای و بسیار خوبی هستند. ما ارکسترهای زیادی داریم، ارکستر ملی، ارکستر مجلسی و ... و این ارکستر هم یکی از آنهاست  و این کنسرت خواسته‌های مورد من را به خوبی برآورده می‌کنند. »
 
او همچنین رپرتوار انتخاب شده برای اجرا را   انتخابی و یژه برای کنسرت در ایران عنوان کرد و گفت: «این برنامه مخصوص فسیتوال ایران بود. این جشنواره خودش مثل یک عید می​ماند و برنامه ویژه‌ای میرخواهد. تماشاچی های ایرانی خیلی حساس و با دقت هستند و برنامه خاصی می‌طلبند. من سعی کردم طوری قطعات را انتخاب کنم که یک محبت دو طرفه بین ما و مخاطب ایرانی شکل بگیرد.
 
رامیز قلی اوف استاد موسیقی آذربایجانی درباره تجربه مخاطب ایران و اجراهایش در ایران گفت: «من در کشورهای زیادی کنسرت داشتم. خاطرات زیبایی از این سفرها و اجراها در جاهای مختلف دنیا دارم اما هر وقت به ایران میرآیم اجرا در ایران و تجربه مخاطب ایرانی از همه آنها متفاوترتر بوده و روی دست همه آن خاطرات زیبا می‌زند. احترام، حرمت، دقت به موسیقی، محبت، ابراز احساس، عشق و ... و همه اینها در مخاطب ایرانی به بهترین شکل وجود دارد. به خدا قسم می‌خورم که در این مورد اغراق نمی‌کنم.
 
رامیز قلی اوف نوازنده تار آذربایجانی در دو اجرای خود قطعات مشهوری همچون «لاله‌ها»، «چارداش» از موسیقی آذربایجان را در کنار قطعه «ای ایران» اجرا کرد و مورد استقبال ویژه مخاطبان ایرانی قرار گرفت که بسیاری از آنها هموطنان آذری بودند.
 
او در این برنامه از یک خواننده اپرای ترکی و یک خواننده نوجوان سنتی آذربایجانی به عنوان تک خوانان بهره برد. قلی اوف همچنین پوریا خادم پیانیست 14 ساله که فرزند رسول خادم است را هم به عنوان پدیده‌ای در نوازندگی پیانو روی صحنه برد و چند قطعه‌ای با او همنوازی کرد.
 
رامیز قلی اوف نوازند مشهور تار اهل آذربایجان اکنون   67 سال دارد و یکی از بزرگ‌ترین موسیقیدانان زنده آذربایجان محسوب می‌شود. او به عنوان نوازنده تار در بیش از 70 کشور دنیا کنسرت برگزار کرده است. قلی اوف و گروهش برای دو اجرا میمهان بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر بودند.
 
بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر تا یکم اسفند ادامه دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: جشنواره ، موسیقی ، فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار