جشنواره موسیقی فجر امسال برای سومین سال متوالی در در استان گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، جشنواره موسیقی فجر در استان گلستان میزبان دو گروه مهمان از کردستان عراق و تهران، چهار گروه ممتاز استان گلستان بود.
 
غلامرضا منتظری وزیر فرهنگ و ارشاد استان گلستان، درباره برگزاری جشنواره در این استان گفت: این جشنواره زمان مناسبی برای تبادل تجربه بین هنرمندان و آشنا کردن اقشار مردم با موسیقی و فرهنگ ایران و سایر کشورهاست.
 
   وی گفت : حضور در جشنواره انگیزه گروه‌ها و هنرمندان را بیشتر می‌کند. آنها وقتی می‌بینند که هنر و تلاششان برای مسئولین و مردم بسیار مهم و ارزشمند است با شوق و علاقه بیشتری در راه خود قدم بر می‌دارند و این نکته ایست که در همین چند سال برگزاری جشنواره در این استان به خوبی بین هنرمندان شرکت کننده حس می‌شود.
 
   او در ادامه افزود: یکی از اهداف برگزاری جشنواره آشتی دادن افرادی است که به هر دلیلی از دنیای هنر و موسیقی جدا مانده اند، به همبن دلیل بلیط تمامی اجرا ها در سطح استان به صورت رایگان عرضه شد تا همه اقشار بتوانند برنامه ها را تماشا کنند.
 
وی درباره برنامه‌های اجرا شده در این جشنواره گفت: از موسیقی‌‌های تلفیقی هم در برنامه هنرمندان استفاده شد تا باز هم قدم بیشتری برای معرفی سبک‌های مختلف موسیقی برداشته باشیم. جدا از برنامه اجرای گروه‌ها در جشنواره ، برنامه‌ای برای تجلیل از پیشکسوتان موسیقی به خصوص پیشکسوتان استان گلستان داشتیم.   
 
منتظری همچنینی بیان کرد: در این سال‌ها شاهد استقبال زیادی از جشنواره موسیقی فجر در استان گلستان بودسم. نکاتی هم در برگزاری جشنواره وجود داشته که اگر این موارد حل شود در سال‌های آینده می‌توانیم شاهد جشنواره ایده‌آلی در استان گلستان باشیم .
 
وی درباره مشکلات برگزاری جشنواره در این استان گفت: یکی از معضلات ما در برگزاری جشنواره موسیقی کمبود بودجه برای دعوت از گروه های موسیقی است. همانطور که عنوان شد جشنواره در این استان به صورت رایگان برای مردم برگزار می‌شود و از طرفی هزینه گروه‌های دعوت شده ما را با کمبود بودجه رو به رو می‌کند. این در صورتیست که استان گلستان ظرفیت موسیقی بالایی دارد و حضور گروه‌های مهمان در بین گروه‌های استانی شور و انگیزه بالایی ایجاد می‌کند و جشنواره با اشتیاق بیشتری برگزار می‌شود.
 
بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر تا یکم اسفند ادامه دارد.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار