اولین جشنواره پژوهش در نظام اداری 5 اسفند با هدف کارآیی و بهره‌وری بر اساس ابلاغ سند نظام اداری که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است در مرکز آموزش مدیریت دولتی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،ابراهیم موسی‌زاده مدیرعامل مرکز آموزش مدیریت دولتی در نشست خبری امروز خود گفت: این جشنواره با هدف بررسی کارآیی و بهره‌وری در نظام اداری طبق بیانات مقام معظم رهبری مطابق با اسناد ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری در خصوص نخبه‌پروری و آموزش و پژوهش در نظام اداری کشور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: موضوع آموزش از سال 1345 با تصویب قانون جامع آموزش مدیریت بر عهده مرکز مدیریت دولتی قرار گرفت.

وی ادامه داد: تجربه 60 ساله این مرکز نشان‌دهنده انجام فعالیت‌های اداری بر اساس تحقیق و آموزش است.

موسی‌زاده ادامه داد: به همین منظور اولین جشنواره پژوهش در نظام اداری پنجم اسفند ماه با حضور مدیران دستگاه‌های اداری و با سخنان سخنگوی دولت در مرکز آموزش مدیریت دولتی برگزار می‌شود.

وی با بیان آنکه در سیاست‌های کلی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری در رابطه با نظام اداری کشور مشخص شده که تمرکززدایی و جذب نخبگان و شفاف‌سازی نظام اداری برای همه مراکز قانون‌گذاری الزامی است به همین منظور جذب و گزینش نخبگان باید بر اساس آیین‌نامه‌ها انجام شود.

وی درباره محورهای مورد بررسی در این جشنواره گفت:‌ محور این جشنواره بر اساس مدیریت منابع انسانی و مدیریت حقوقی است که قرار بود جشنواره در مهر ماه سال‌جاری برگزار شود که این موضوع به 5 اسفند ماه سال‌جاری موکول شد.

وی در رابطه با بحث بهره‌وری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران گفت: در چند سال اخیر با تصویب برنامه پنجم توسعه پیش بینی‌های لازم برای تشکیل سازمان بهره‌وری در آن صورت گرفته اما یک بخش از بهره‌وری مربوط به آموزش کارکنان است که مسئولیت این کار به عهده مرکز آموزش مدیریت دولتی است و این مرکز تلاش می‌کند برنامه‌های لازم را برای ارتقای بهره‌وری مدیران را اجرا کند.

ابراهیم موسی‌زاده در مورد بحث دورکاری که در دولت دهم به مرحله اجرا گذاشته شد گفت: این موضوع مربوط به حوزه کاری مرکز آموزش مدیریت دولتی نیست و صراحتا این موضوع در بندهای 26 گانه مقررات مرکز آموزش مدیریت دولتی راجع به موضوع دورکاری صحبتی نشده است.

وی با اشاره به این نکته که اولین قانون استخدامی کشور مربوط به سال 1301 است گفت:‌ از زمان تصویب قانون جامع استخدام در سال 1345 و تشکیل مرکز آموزش مدیریت دولتی در همان سال صرفا کار آموزش مدیران دولتی رتبه عهده دارد و موضوع دورکاری مربوط به معاونت توسعه نیروی انسانی است.

بخش‌نامه مدیرعامل مرکز آموزش مدیریت دولتی در رابطه با بخش‌نامه مربوط به آموزش مدیران دولتی گفت: این بخش‌نامه در هیئت دولت منتظر تصویب نهایی است،‌ طبق این بخش‌نامه مدیران باید اشخاص در نظر گرفته شده برای پست‌های مختلف را به منظور گذراندن دوره‌ای مدیریتی به مرکز آموزش مدیریت دولتی معرفی کنند که این مدیران به دو گروه مدیران سیاسی و مدیران حرفه‌ای تقسیم می‌شوند.

میزان آموزش مدیران بر اساس رتبه‌ آنها متفاوت بوده به طوری که این میزان برای مدیران سیاسی به علت نوع فعالیتشان کمتر و برای سایر مدیران بالای 200 ساعت است.

وی در پایان گفت: عنصر آموزش در این مرکز در کنار پژوهش نقش مهمی در توسعه آموزش مدیران دولتی دارد ضمن آنکه در این جشنواره 350 اثر حضور دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: جشنواره ، اداری ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار