دبیر شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی گفت: مطمئن‌ترین راه مسیر پیشرفت و رسیدن به موفقیت‌های خودکفایی تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و عدم وابستگی به بیگانکان و کشورهای خارجی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛ 


حمیدرضا ترقی ظهر امروز در همایش علمی و آموزشی دانشجویی که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد با اشاره به سبک زندگی اظهار داشت: وقتی سیاست‌های اقتصادی منهای عدالت و سیاست‌های سرمایه‌داری در جامعه حاکم شود متأسفانه با یک تحریم غرب کشور را دچار مشکلات بی‌شماری می‌کند.

وی افزود: اگر سبک زندگی سنتی خودمان که با معیارهای اسلامی منطبق بود حفظ می‌کردیم اکنون با این تحریم‌ها مشکلات موجود کمتر بود.

دبیر شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی با اشاره به اینکه اگر ما دنبال اسراف در مصرف نبودیم و زندگی ما وابسته به تشریفات نبود امروز به خاطر تحریم آحاد جامعه زیر فشار این تحریم‌ها نبودند، متذکر شد: اکنون نیز می‌توانیم با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی کشور فشار این تحریم‌ها را کمتر کنیم.

ترقی با بیان اینکه کشور ما از ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است، بیان کرد: امروز دولتمردان به جای تکیه بر این ظرفیت‌ها به دنبال سازش با دشمن درجه یک ایران هستند تا بتوانند مشکلات را برطرف کنند.

دبیر شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه استقلال بزرگترین دستاورد کشور است، ابراز داشت: همه ما باید در انجام اقدامات و برنامه‌های مناسب در رفع مشکلات کشور به این مؤلفه توجه ویژه‌ای کنیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «باید همه مسئولان با استفاده بهینه از ظرفیت‌های کشور واردات را کاهش و صادرات را افزایش دهند، بیان کرد: برخی مسئولان به این مهم توجه نمی‌کنند که اهمیت دادن آنها به این موضوع می‌تواند ما را از وضعیت موجود مشکلات بیرون بیاورد.

این مسئول با تصریح اینکه اگر روش و سبک زندگی ما به معیارها و ارزش‌های اسلامی برنگردد قطعا در برابر سیاست‌های دشمن آسیب‌پذیر خواهیم بود، اظهار داشت: مطمئن‌ترین راه مسیر پیشرفت و رسیدن به موفقیت‌های خودکفایی تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و عدم وابستگی به بیگانگان و کشورهای خارجی است.

تغییر سبک زندگی برطرف‌کننده مشکلات کشور

دبیر شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه در اوایل انقلاب مردم ساده زیست بودند، ابراز داشت: زندگی آنها فاقد تشریفات و مبتنی بر قناعت و مناعت طبع و حداقل مصرف بود و بیشتر به مسائل و مشکلات اصلی کشور که همان جنگ بود، پرداختند.

این مسئول با اشاره به اینکه زندگی مردم در اوایل انقلاب بر یک محور مصرف متعادل بود، بیان کرد: بعد از 8 سال دفاع مقدس سبک زندگی مردم با تبلیغ مصرف کالاهای زندگی مانند استفاده از وسایل برقی تغییر پیدا کرد.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی ادامه داد: ما در این دوران مردم را تشویق به یک زندگی با رفاه، دوری از ساده‌زیستی و استفاده از وسایل تجمل‌گرایی کردیم که این مهم موجب شد تا زندگی مدرن جایگزین زندگی سنتی مردم شود.

وی یادآور شد: متأسفانه بعد از دوران جنگ تحمیلی تبلیغ کالاهای مصرفی به حدی شد که زندگی مردمی که در شرایط قناعت و زندگی غیر تجملی بنا بود و ارزش والای داشت به استفاده از وسایل خانگی پر هزینه گرایش پیدا کرد.

ترقی اضافه کرد: جامعه‌ای که ارزش‌های دینی و خدایی جای خود را به ثروت‌اندوزی بدهد این نوع زندگی و تغییر سبک آثار و آسیب‌های فراوانی در جامعه دارد که متأسفانه نمی‌توان آن را جبران کرد.

دبیر شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی اظهار داشت: مصرف برق و بنزین در کشور ما به نسبت جمعیت چین بیشتر است که این مهم ناشی از سبک زندگی غلط بوده است که باید آن را تغییر داد./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.