گزارش یک شرکت امنیت رایانه ای حاکی از حمله به یک پایگاه اینترنتی نظامی در آمریکا است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به نوشته شماره امروز روزنامه فایننشال تایمز در اینترنت: شرکت امنیت سایبری فایرآی در گزارشی اعلام کرد، یک پایگاه اینترنتی کارکنان نظامی کنونی و سابق آمریکا هدف حمله مجرمان سایبری قرار گرفته که احتمالا با هدف سرقت اطلاعات نظامی طراحی شده بود.

این شرکت شناسایی تهدیدهای سایبری از کشف یک حمله موسوم به zero day exploit - بهره برداری از یک آسیب پذیری در نرم افزار- خبر داد که مجرمان سایبری چینی از آن بر ضد پایگاه اینترنتی «کهنه سربازان جنگهای خارجی» آمریکا استفاده کردند. این مجرمان قبلا شبکه های دولتی آمریکا را هدف قرار داده بودند.

طبق گزارش این شرکت،‌ کارکنان نظامی فعال که با اینترنت اکسپلورر ده به این پایگاه اینترنتی دسترسی دارند، ممکن است هدف مجرمانی قرار گیرند که با نفوذ به رایانه های آنها هرگونه اطلاعات حساس را به سرقت می برند.

آن حمله که فایرآی آنرا «عملیات اسنومن(مرد برفی) نامید، ظاهرا همین اواخر روی داده و مجرمان سایبری ممکن است سعی کنند از فرصت ایجاد شده در میان کولاک فلج کننده در واشنگتن دی سی که منجر به گرفتار شدن بسیاری از کارکنان اداره شلوغ فناوری اطلاعات شده است، سوء استفاده کنند.

سازمان کهنه سربازان جنگ های خارجی هنوز به درخواستها برای اظهار نظر دراینباره پاسخ نداده است. فایننشال تایمز نمی تواند مستقلا وقوع این حمله را تایید کند.

حملات سایبری در جهان در حال گسترش است و طبق یک گزارش سال گذشته چهارده درصد افزایش داشت و تسلیحات لازم برای حمله و اطلاعات بدست آمده از رایانه ها اکنون به آسانی در بازار سیاه معامله می شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار