مذاکره کننده ارشد رژیم صهیونیستی در گفتگوهای صلح با فلسطینیان روز چهارشنبه از موضع گیری وزرای کابینه این رژیم علیه تلاشهای صلح جان کری وزیر امور خارجه آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری آسوشیتدپرس ؛ «تزیپی لیونی» طی گفتگویی با رادیو اسرائیل اعلام کرد برخی از اعضای دولت ائتلافی با هر گونه توافق صلح مخالفند. وی همچنین حملات لفظی اخیر که علیه وزیر امور خارجه آمریکا صورت گرفته است را «تکان دهنده» توصیف کرد.

اظهارات لیونی در اشاره به اختلافات گسترده ای است که اخیرا در ائتلاف راست میانه اسرائیل به وجود آمده است. برخی از اعضای این ائتلاف از موافقتنامه صلح با طرف فلسطینی حمایت می کنند، در حالی که دیگران با هر گونه توافق صلح بر اساس راهکارهای ارائه شده از سوی «کری» مخالف هستند.

پیش بینی می شود وزیر امور خارجه آمریکا به زودی چارچوبی را درباره کلیات یک موافقتنامه نهایی صلح معرفی کند.

«نفتالی بنت» از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی که حامی شهرک سازی های این رژیم در کرانه باختری است طی این هفته تهدید کرد در صورتی که حزب وی پیشنهاد مطرح شده از سوی کری را قابل پذیرش نداند، ائتلاف حاکم را ترک خواهد کرد. سایر وزرای کابینه رژیم صهیونیستی نیز از رویکرد کری انتقاد کرده اند.


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار