سازمان ملل متحد اعلام کرد در خشونت های ماه ژانویه در عراق دست‌کم 733 نفر کشته شده اند البته این آمار از تلفات یک استان ناآرام در غرب عراق مستثنی است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس ؛ دفتر سازمان ملل متحد در عراق با انتشار این آمار اعلام کرد از این تعداد کشته در ماه ژانویه در این کشور 618 نفر از آنها غیر نظامی و 115 نفر نیز از نیروهای امنیتی هستند.

دفتر سازمان ملل متحد همچنین اعلام کرد این آمار ، کشته های خشونت ها در استان الانبار را شامل نمی شود زیرا به علت برخی مشکلات و درگیری ها در این استان تعداد کشته ها در آنجا قابل تایید نیست. در این آمار همچنین به تعداد کشته های شورشیان در عراق نیز اشاره نشده است.

جنگجویان دولت اسلامی عراق و شام ( داعش ) و متحدان قبایلی آنها کنترل فلوجه و بخش هایی از مناطق نزدیک این شهر را در اختیار گرفته اند. این تحولات در حالی صورت می گیرد که خشم سنی ها از دولت تحت رهبری شیعیان در عراق پس از بازداشت یک سیاستمدار سنی در رمادی مرکز استان الانبار رو به افزایش است.

استان الانبار در یک منطقه بیابانی وسیع در مرز سوریه واقع است. نیروهای آمریکایی و عراقی ماههاست هشدار می دهند جهادی ها توانسته اند اردوگاه های آموزشی و پایگاه هایی را در این منطقه برای خود دایر کنند.

پیشروی های اخیر القاعده در عراق ضربه ای جدی به دولت تحت کنترل شیعیان در عراق بوده است. خشونت های قومی در عراق از زمان خارج شدن نیروهای آمریکایی از این کشور رو به افزایش بوده است.


انتهای پیام / 
برچسب ها: کشته ، زخمی ، گذشته ، عراق ، ماه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار