یک کارشناس عالی علوم دفاعی استراتژیک گفت: غربی‌ها در تلاشند تا سوریه را از خط مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی خارج کرده و حزب‌الله را محاصره کنند که همان طرح خاورمیانه جدیدی است که "کاندولیزا رایس" وزیر خارجه اسبق آمریکا از آن نام می‌برد.

"محمدحسن قدیری ابیانه" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تاکید ایران بر حل بحران سوریه از طریق رفتن مردم به پای صندوق‌های رای، گفت: غرب به دنبال حل بحران سوریه نیست و آنها از عاملان بروز جنایات در این کشور هستند.
 
وی تصریح کرد: غربی‌ها در تلاشند تا سوریه را از خط مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی خارج کرده و حزب‌الله را محاصره کنند که همان طرح خاورمیانه جدیدی است که "کاندولیزا رایس" وزیر خارجه اسبق آمریکا از آن نام می‌برد.
 
این کارشناس عالی علوم دفاعی استراتژیک ادامه داد: تعیین سرنوشت کشور سوریه حق ملت آن است که راه آن برگزاری انتخابات و نتایج آراء مردم در صندوق‌های رای بوده و غرب تنها به دنبال تحمیل نظرات خود به سوریه است.
 
قدیری ابیانه افزود: باید هدف، انگیزه و نیت دشمن را بشناسیم تا بتوانیم برداشت درستی از عملکرد آنها داشته باشیم بنابراین یکی از دلایل مخالفت غرب با حضور ایران در ژنو 2 تاکید کشورمان به تعیین سرنوشت سوریه توسط مردم این کشور بود.
 
وی تاکید کرد: با توجه به جنایت‌هایی که تروریست‌ها در سوریه انجام دادند بسیاری مخلفان بشاراسد به موافقان آن تبدیل شدند.
 
این کارشناس عالی علوم دفاعی استراتژیک در پایان خاطرنشان کرد: تاکید ایران بر برگزاری انتخابات مورد تایید ملت و دولت سوریه است و قطعا این موضوع به مزاج آمریکا و تروریست‌ها که حتی به آدم‌خواری و بریدن سرهای شیعیان روی آورده‌اند خوش نخواهد آمد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار