معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران عمده کشورهای صادراتی ایران را چین، عراق و امارات متحده عربی اعلام کرد.

هوشنگ رضایی‌ثمره معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: ایران در 9 ماهه نخست سال جاری، 29 میلیارد و 241 میلیون دلار به بیش از 150 کشور جهان صادرات داشته است.

وی افزود: در همین مدت میزان واردات ایران از کشورهای دیگر، 33میلیارد و 266 میلیون دلار می‌باشد.

ثمره با بیان اینکه عمده کشورهای صادراتی ایران چین با پنج میلیارد و 206 میلیون دلار، عراق با چهار میلیارد و 408 میلیون دلار و امارات با دو میلیارد و 682 میلیون دلار می‌باشد، اظهار داشت: رتبه چهارم بازار صادراتی ایران کشور هند با یک میلیارد و 952 میلیون دلار و رتبه پنجم افغانستان با یک میلیارد 853 میلیون دلار است.

ثمره‌ ادامه داد: ایران در مبادلات خود با کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان ، مصر و آذربایجان از تراز مثبت بازرگانی برخوردار است.

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران همچنین تراز بازرگانی ایران با کشورهای امارات، کره‌جنوبی، سوئیس،‌آلمان و ترکیه منفی اعلام کرد، گفت: ایران از ابتدای سال جاری تاکنون شش میلیارد و 955 میلیون دلار واردات از امارات، دو میلیارد و 729 میلیون دلار واردات از کره‌جنوبی، 713 میلیون دلار از سوئیس، یک میلیارد و 704 میلیون دلار واردات از آلمان و دو میلیارد و 566 میلیون دلار واردات از ترکیه داشته است.

رضایی‌ثمره عمده کالاهای صادراتی ایران به بیش از 150 کشور جهان را شامل سنگ آهن، متانول، اوره، قیر، پروپان، بوتان، سیمان، پلی اتیلن و انواع پسته اعلام کرد و گفت: همچنین استان تهران با صادرات پنج میلیارد و 601 میلیون دلار، 24.48 درصد ارزش ریالی کل صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: همچنین میزان صادرات استان تهران از نظر وزنی 19 هزار و 100 تن که در هشت ماهه نخست سال جاری است که 32.5 درصد از کل صادرات ایران را تشکیل می‌دهد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: صادرات ، چین ، عراق ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار