خوزه مانوئل گارسیا مارگایو وزیر خارجه اسپانیا در سخنرانی خود در نشست مونترو گفت : جنگ داخلی سوریه بسیار شبیه به جنگ داخلی دهه 1960 در اسپانیا است و خاتمه جنگ داخلی در سوریه نیازمند ایجاد فضای مناسب برای آشتی طرفهای درگیر است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ وزیر خارجه اسپانیا گفت 

سیاست ها و درخواست های اسپانیا برای پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه کاملا واضح و مشخص است. نخستین درخواست این است که باید انتقال سلاح به سوریه متوقف شود و بلافاصله آتش بس در این کشور برقرار شود تا انتقال کمک های بشردوستانه به افراد نیازمند در این کشور محقق شود.

درخواست شماره دوی اسپانیا احترام به قوانین بین المللی و نیز بیانیه ریاست شورای امنیت سازمان ملل در سپتامبر گذشته است یعنی فراهم کردن دسترسی مردم سوریه به کمک های بشردوستانه بین المللی، عدم استفاده از سلاحهای ممنوع .

 سومین درخواست اسپانیا وادار کردن شبه نظامیان خارجی به خروج از سوریه به ویژه گروههای تروریستی که خواسته هایشان به طور کامل با خواسته های مردم سوریه متفاوت است

چهارمین درخواست اسپانیا آغاز فرایند گفتگو و آشتی ملی است . اسپانیا همواره طرفدار گفتگو بوده و اعلام کرده است به هیچ وجه به راه حل نظامی اعتقاد ندارد. مادرید سه بار برای دعوت مخالفان سوری با آنها تماس برقرار کرده است که آخرین بار در کوردوبا بود.

اسپانیا تلاش های گسترده ای برای کمک های بشردوستانه به آوارگان سوری صورت داده است. 

انتهای پیام /
برچسب ها: سخن ، کنفرانس ، نشست ، سوریه ، وزیر ، خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار