با بالا رفتن سن امکان بروز مشکلاتی در جسم در افراد پیش بینی می‌شود که اگر به دنبال راه حل درمانی نباشیم پیامدی جز پشیمانی به همراه نخواهد داشت.

دکتر محمد تقی انوشه متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: از سن ۳۰ سالگی سوخت و ساز بدن به مقدار زیادی کاهش پیدا می‌کند و بدین ترتیب فرد دچار افزایش وزن می‌شود. 

وی در ادامه افزود: یکی از جمله دلایلی که براین مساله دامن می‌زند تغییرات هورمونی، عادات غذایی غلط است که در اغلب موارد معمولا ذهنشان با بدشان هماهنگ نیست بدین صورت که فرد در سن ۴ سالگی همچنان‌‌ همان حجم وعده غذایی را در سن ۲۰ سالگی دنبال می‌کرده است مصرف می‌کند که این باعث چاقی در فرد می‌شود. 

به گفته وی اوج متابولیسم بدن یک فرد در سن ۲۰ سالگی است که در سن ۴۰ سالگی به بعد مقدار آن پایین می‌آید. 

وی توصیه کرد: این افراد میانسال، باید به حجم غذای مصرفی، میزان دریافت کالری توجه شایانی داشته باشند و حتما به وعده‌های غذایی نظم بدهند که نامنظم و بی‌برنامه غذا خوردن باعث می‌شود در این افراد متابولیسم با سوخت و ساز بدن پایین بیاید بنابراین بهتر است هم کالری کم تری دریافت کنند و هم با انجام فعالیت بدنی مستمر، ورزش منظم مصرف غذاهای سبک و عادات غذایی مناسب با پدیده چاقی در سن میانسالی مقابله کنند. 

وی اذعان داشت: پیاده روی تند، دوچرخه سواری، ورزش‌های ایروبیکی، تردمیل، شنا، دو سبک می‌تواند به افزایش متابولیسم کمک کند. 

انوشه در ادامه گفت: برای تنظیم یک رژیم غذایی مناسب باید به عوامل هورمونی و بیماری در فرد مورد بررسی قرار گیرند تا فرد به یک زندگی متعادل برسد.
 
وی نظم غذایی، دریافت وعده‌های غذایی و عادات غذایی مناسب و ورزش را در کاهش وزن با افزایش شن مفید دانست. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار