شبکه الجزیره مدعی شد، ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه در تاریخ 8 ژانویه جاری نامه ای در خصوص نشست ژنو 2 برای دبیر کل سازمان ملل نوشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه الجزیره قطر با انتشار نامه ای که مدعی شد منتسب به "ولید المعلم" وزیر امور خارجه سوریه است و آن را در خطاب به "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل متحد نوشته، گزارش داد،وزیر امور خارجه سوریه در این نامه از مشارکت دولت سوریه در نشست صلح سوریه موسوم به ژنو 2 خبر داده است، و به گفته این شبکه اما درباره برخی از موارد موضعی احتیاطی اتخاذ شده است.

بنا به گزارش این شبکه در این نامه که المعلم آن را در تاریخ 8 ماه جاری نوشته است، نام هیات شرکت کننده در این نشست که اعضای آن 36 تن هستند مشخص شده است.

الجزیره مدعی شد،مواضع محتاطانه در این نامه بیشتر در خصوص دعوت سازمان ملل است که وزیر امور خارجه سوریه آن را مخالف با موضع گیری قانونی و سیاسی این کشور  و نیز منافع ملی ملت سوریه ذکر کرده است.

در ادامه الجزیره گزارش داد،ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه در این نامه نوشته است که اولویت ملت سوریه، مبارزه با تروریسم و در خواست از کشورهای حامی آن برای توقف حمایت مالی و تسلیحاتی از گروههای تروریستی و نیز پایبندی به قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل است.

انتهای پیام/
برچسب ها: ولید ، بان ، نامه ، الجزیره ، ژنو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار