سیاست خارجی در هفته‌ای که گذشت/

از سفر "ظریف" به کشورهای عربی منطقه تا بلند شدن دود سفید از "توافق ژنو"

جزئیات دیدار عراقچی و اشمید، رسیدن سرعت سانتریفیوژها به600 متر، وجود زمینه‌های مناسب گسترش ایران و ایرلند، واکنش رسانه‌ها وشخصیت‌های جهانی به مرگ شارون،برچیده نشدن ساختارهسته‌ای ایران و اجرایی شدن گام اول،بررسی تحولات لبنان، منطقه و بحران سوریه، بازیگری کلیدی ایران درحل بحران سوریه و مذاکرات آتی ایران و آژانس انرژی اتمی در 19"بهمن" از مهم‌ترین عناوین خبری هفته گذشته حوزه سیاست خارجی است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین عناوین خبری حوزه سیاست خارجی در هفته گذشته به شرح ذیل  است:


جزئیات دیدار با "اشمید" از زبان عراقچی

مذاکره‌کننده ارشد تیم هسته‌ای کشورمان جزئیات دیدار پنج‌شنبه و جمعه خود با معاون "اشتون" را تشریح کرد.

پافشاری آمریکایی‌ها بر دور جدید تحریم‌ها علیه ایران، اقدامات اجرایی کشورمان را در پی خواهد داشت

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: چنانچه آمریکایی ها از یک سو بر تحریمها پافشاری کنند جمهوری اسلامی ایران از سوی دیگر وارد اقدامات اجرایی خواهد شد که برخی از این اقدامات هیچ راه بازگشتی ندارد که به طور قطع مشکلاتی در آینده ایجاد خواهد شد، همچنین به نظام بین‌الملل ثابت می‌شود که آمریکایی‌ها هیچ‌گاه به تعهدات خود پایبند نیستند.

نیازی به غنی‌سازی 60درصد نداریم/ سرعت سانتریفیوژها به 600 متر بر ثانیه رسیده است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: به هر حال غنی‌سازی 60 درصد طرحی است که نمایندگان مجلس آن را مطرح کردند، آنها حتما مصالح و منافع ملی را از منظر خودشان تشخیص می‌دهند و اگر این طرح تبدیل به قانون شود چاره‌ای جز تمکین نداریم.






روز گذشته اخباری مبنی بر سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایر�D9%87-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%AE%D8%A7%D8%B7%D8%B1-%D8%A7%D8%AB%D8%B1-%D8%A8%D8%AE%D8%B4%DB%8C-%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%85%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84%D8%A7-%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA">وجود زمینه‌های مناسب برای گسترش ایران و ایرلند/ ظریف: این تلقی که سیاستهای کنونی ایران بخاطر اثر بخشی تحریم‌ها بوده، کاملا اشتباه است


هیأت پارلمانی ایرلند در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان نسبت به ارتقای مناسبات تهران - دوبلین ابراز امیدواری کردند.


 
اشتون هنوز به دعوت ایران پاسخ رسمی نداده است


روز گذشته اخباری مبنی بر سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران منتشر و مشخص شد که قرار است "اشتون" این هفته به خاورمیانه سفر کند.



عملکرد تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی خط بطلانی بر طرح‌ها و اقدامات سازش‌کارانه است

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: سابقه و عملکرد تجاوزگرانه رژیم غاصب صهیونیستی خط بطلانی بر همه طرح‌ها و اقدامات سازش‌کارانه است.


 


شبکه‌های خبری غربی در بازتاری‌ها در عراق از سوی گروه‌های تروریستی نتیجه ناکامی آنها در مسئله سوریه است


یک کارشناس سیاست خارجی گفت: شکست گروه‌های تروریستی داعش،القاعده و جبهه النصره در سوریه و همچنین پیشروی‌های ارتش این کشور در مناطق مختلف سوریه این گروه‌های تروریستی را به سمت عراق سوق داد.


واکنش رسانه‌ها و شخصیت‌های جهانی به مرگ یک قصاب/ شارون مصلحی جهانی بود!

شبکه‌های خبری غربی در بازتاب خبری مرگ شارون در اکثر موارد سعی کردند با مصلح خواندن وی از در تطهیر شارون دربیایند ،برخی دیگری اما رویکردی دوگانه به مرگ وی داشتند و با اشاره به جنایات وی در "صبرا" و "شتیلا" واژه قصاب را برای خطاب قرار دادن وی برگزیدند.


ظریف عازم بیروت شد


وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آغاز دور تازه دیپلماسی فعال منطقه ای به منظور دیدار و گفتگو با مقامات لبنانی دقایقی پیش در راس هیاتی عازم بیروت شد.



حل و فصل موارد اختلافی ایران و 1+5/ برگزاری نشست خبری "عراقچی" تا ساعتی دیگر


سید عباس عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد ایران با 1+5 قرار است امشب در یک نشست خبری نتیجه مذاکرات ایران و 1+5 برای آغاز توافق ژنو را اعلام کند.

ظریف: دولت، توسعه و تعمیق روابط با کشورهای آفریقایی را دنبال می کند

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار رییس مجلس سنای کنیا گفت: دولت جدید، توسعه و تعمیق روابط با کشورهای آفریقایی از جمله کنیا را دنبال می کند.

امیرعبداللهیان: کنفرانس ژنو 2، اعتراف دشمنان ملت سوریه به شکست است

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه مردم سوریه سخت ترین شرایط را در سه سال گذشته پشت سرگذاشته اند، تاکید کرد: کنفرانس ژنو2، اعتراف دشمنان این کشور به شکست در برابر آنهاست.

هیچ ساختار هسته‌ای ایران برچیده نمی‌شود/ در گام نهایی پروتکل الحاقی تصویب خواهد شد / در صورت تحریم دوباره مذاکره نخواهیم کرد + فیلم
عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت:مردم ایران در طول ده سال در برابر سلطه ابرقدرت ها مقاومت کردند و با اجرایی شدن گام اول این شش قدرت به غنی سازی ایران احترام می گذارند.



10 نفری که در آمریکا بذر اسلام‌هراسی می‌افشانند / حضور یک زن فاشیست در لیست گروه‌های افراطی + جزئیات و تصاویر

گروه‌های ضد اسلام تقریبا پدیده نوینی هستند و بیشتر آن‌ها پس از حادثه سقوط برج‌های دو قلو در یازدهم سپتامبر 2001 بوجود آمدند. این گروه‌ها رفتارهای بسیار متخاصمانه‌ای نسبت به مسلمانان دارند. اعضای اینگونه سازمان‌های ضد اسلامی، مسلمانان را بیگانه دانسته و رفتارهای غیر انسانی با مسلمانان را مجاز می‌داند.

تخت‌روانچی راهی قاره آمریکا شد

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان بامداد امروز (دوشنبه) راهی آمریکای لاتین شد.


آغاز به کار دهمین کمیسیون مشترک کنسولی، مرزی و گمرکی ایران و ترکمنستان

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک کنسولی، مرزی و گمرکی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان امروز آغاز شد.



بررسی تحولات لبنان، منطقه و بویژه بحران سوریه/همکاری همه طیف ها در لبنان باعث امنیت این کشور می شود

وزیر امور خارجه کشورمان که در رأس هیأتی سیاسی و پارلمانی به بیروت سفر کرده است با میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان دیدار و گفتگو کرد .

صهیونیست‌ها در یک خط سیاسی عمل می‌کنند/نتانیاهو وحشی‌تر از شارون است

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: امروزه سیاست‌های تجاوزکارانه و سرکوب گرایانه نتانیاهو بسیار خشن‌تر از سیاست‌های شارون است، آمدن و رفتن اشخاص در رژیم صهیونیستی سیاست تجاوزگرانه این رژیم را تغییر نمی‌دهد

رهبران نظامی بزرگترین بهره‌گیران قانون اساسی جدید این کشور

قانون اساسی جدید در فضای پر تلاطم و ناآرام و متشنج مصر در روزهای آینده به نظرخواهی عمومی گذاشته خواهد شد که بر اساس شواهد موجود و تبلیغات انجام شده و فضای موجود سیاسی و اجتماعی مصر، به نظر می‌رسد از سوی مردم با رای مثبت رو به‌رو شود و در این صورت اولین گام در اجرای نقشه راه تهیه شده توسط حاکمیت فعلی مصر برداشته خواهد شد.

استمرار وضع موجود در سوریه به نفع هیچ یک از دولت‌های منطقه نیست/ آمادگی ایران برای مساعدت در تشکیل دولت لبنان

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص بحران سوریه بر ضرورت حرکت در جهت گفتگوهای سیاسی تاکید و گفت : استمرار وضع موجود در سوریه به نفع هیچ یک از دولت‌های منطقه نبوده و تنها رژیم صهیونیستی است که از شرایط موجود مرتفع می‌گردد.




رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: طبق برنامه‌ریزی و پیش‌بینی انجام شده در تفاهم، کمیسیونی مشترک در راستای اطمینان‌بخشی در زمان اجرای توافق ژنو فعالیت می‌کنند.

مذاکرات آتی ایران و آژانس "19 بهمن"/ احتمال برگزاری دور بعدی گفتگوهای اشتون و ظریف در تهران

مذاکره‌کننده ارشد تیم هسته‌ای کشورمان گفت: در مرحله بعدی مذاکره با 1+5 این توافق وجود دارد که بعد از اجرایی شدن گام اول این مذاکرات شروع شود و طبیعتا برای شروع این مذاکرات به یک سری اقدامات اولیه بین خانم اشتون و آقای ظریف نیاز است که این ملاقات ممکن است در حاشیه یک جلسه بین‌المللی صورت گیرد و یا ممکن است در سفر اشتون به تهران انجام شود و هنوز تصمیمی در این خصوص بین طرفین گرفته نشده است.

تخت‌روانچی با قائم مقام وزیر تجارت و رئیس دپارتمان روابط خارجی حزب کمونیست گفتگو می‌کند

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان که به هاوانا سفر کرده، قرار است با قائم مقام وزیر تجارت و سرمایه‌گذاری خارجی و رئیس دپارتمان روابط خارجی حزب کمونیست کوبا دیدار و گفت‌وگو کند.

تصمیم‌سازی عربستان، سخنگویی لندن و واشنگتن / سوئد، برزیل و دانمارک بازیگران تاثیر گذار ژنو!؟

ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس مدعی شده ایران همچنان از بشار اسد رئیس جمهوری سوریه حمایت می‌کند و در صورتی که برای مشارکت در "کنفرانس ژنو 2" تمایل داشته باشد بایستی موافقت خود را با اصول توافقی "ژنو 1"در سال 2012 از جمله "تشکیل دولت انتقالی در سوریه"، اعلام کند.

بررسی آخرین روند مناسبات تهران - بغداد و تحولات سوریه

وزیر امورخارجه کشورمان در چارچوب سفر منطقه ای خود از بیروت وارد بغداد شد و با نوری المالکی نخست وزیر عراق ملاقات کرد. در این دیدار آخرین روند مناسبات تهران - بغداد و تحولات منطقه ای از جمله بحران سوریه مورد گفتگو قرار گرفت

همسران سفرای خارجی از سازمان انرژی اتمی بازدید کردند

همسران سفرای بعضی کشورهای اسلامی و همسران برخی مدیران عالیرتبه دولتی از فعالیت های سازمان انرژی اتمی ایران در رآکتور تحقیقاتی تهران و تولید رادیوداروها بازدید کردند.


ایران بازگیر کلیدی حل بحران سوریه است/ همه طرف‌ها در توافق هسته‌ای به وظايف خود متعهد باقي بمانند


بان كي مون با تشكر از كمك‌هاي انسان دوستانه كشورمان به مردم سوريه طي سه سال گذشته بر نقش مثبت جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك كشور تاثيرگذار و كليدي در تحولات منطقه‌اي تاكيد كرده و گفت: در مذاكره با همه طرف‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي كه در بحران سوريه دخيل هستند بر ضرورت حضور ايران تاكيد كرده‌ام زيرا به نظرم ايران بازيگر كليدي است و سازمان ملل متحد از حضور ايران در نشست ژنو 2 حمايت مي‌كند.




تحول جدیدی در حوزه دیپلماسی ایران در راه است

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اجرایی‌کردن بندهای توافقنامه ژنو تحول جدیدی در حوزه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود.

"ظریف" وارد سوریه شد/ دیدار با "بشار اسد" و دیگر مقامات این کشور

وزير امور خارجه کشورمان دقايقي پيش در جریان سفر خود به کشورهاي منطقه، وارد فرودگاه بين‌المللي دمشق شد.


عقد قرداد نفتی تهران_مسکو به مزاج آمریکایی‌ها خوش نخواهد آمد/ در این تجارت نیازی به دلار نداریم

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: ارتباط با روسیه به نوعی تحریم‌ها را دور خواهد زد، زیرا نیازی به دلار در این تجارت‌ها نخواهد بود.

اجلاس ژنو 2 ظرفیت سیاسی و بین‌المللی برای حل بحران سوریه/ حل بحران برپایه واقع‌بینی از طریق گفتگوی سیاسی

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با رئیس‌جمهور سوریه گفت: اجلاس ژنو 2 ظرفیت سیاسی و بین‌المللی برای حل بحران سوریه است که برگزاری موفقیت‌آمیز آن می‌تواند از استمرار کشتار انسان‌های بی‌گناه و افراطی‌گری جلوگیری کند.





معاون اروپا و آمریکای وزرات خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر خود به کوبا با معاون بین‌الملل وزارت امور خارجه کوبا در هاوانا ملاقات و و گفتگو کرد.



عزم ایران در حمایت از تلاش دولت سوریه برای مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری/ تاکید بر اهمیت حضور ایران در کنفرانس ژنو 2

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با نخست وزیر سوریه با تاکید بر عزم کشورمان در حمایت و پشتیبانی از تلاش دولت سوریه برای مبارزه با تروریسم، خشونت، افراطی‌گری و فتنه مذهبی گفت: هر چه می‌گذرد بیشتر مشخص می‌شود که دیدگاه مبارزه با افراط‌گری دیدگاه درستی بوده و بقیه کشورها نیز به سمت این دیدگاه گرایش پیدا کردند.

مهم‌ترین مسئله توافقنامه ژنو اراده طرفین است/ دستاوردهای علمی کشور باعث شد که ایران در تعاملات بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای پیدا کند/ لابی صهیونیستی در آمریکا از قدرت بسیار بالایی برخوردار است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مسئله اراده طرفین بوده و مدت‌ها فقدان اعتماد متقابل وجود داشته که برای بازگرداندن آن مدتی نیاز است.

دولت آمریکا باید دست به تلطیف افکار عمومی مردم خود بزند/ کنگره؛ اصلی‌ترین تصمیم‌گیرنده درباره ایران

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: سران ایالات متحده باید افکار عمومی کشور خود را تلطیف کنند چرا که تبلیغات منفی بسیاری علیه ایران کرده‌اند به همین خاطر تصمیم‌گیری دولتمردان آمریکا دریاره کشورمان مستلزم اصلاح افکار عمومی مردم این کشور است.


انتهای پیام/
برچسب ها: سیاست ، خارجی ، هفته ، گذشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار