سياست خارجي در هفته‌اي که گذشت

از ديدار وزير امور خارجه کشورمان با امير جديد قطر تا اسارت تروريست‌هاي 29 مليتي سوري توسط ارتش اين کشور

محکوميت جنايات عليه شيعيان در مصر از سوي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، عقد صدها دختر در یک شب توسط جرثومه فساد منافقين، ديدار صالحي با امير جديد قطر، برگزاري مجلس بزرگداشت علامه شيخ حسن شحاته، اسارت تروريست‌هاي 29 مليتي سوري توسط ارتش اين کشور، بيانيه وزارت خارجه به مناسبت سالروز حمله جنایتکاران آمریکایی به هواپيماي مسافربري ايران و ... از عناوين مهم هفته گذشته سياست خارجي است.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترين عناوين اخبار هفته گذشته سياست خارجي به شرح ذيل است:


مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي جنايت عليه شيعيان مصر را محکوم کرد

مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي طی بیانیه‌ای جنايت عليه شيعيان مصر را محکوم و اعلام کرد: بر تمامي رهبران سياسي، ديني و همه مسلمانان واجب شرعي و ملي است که از منبر رفتن شيوخ تکفيري و پيروان آنها و اشغال مساجد توسط این افراد جلوگيري کنند.


رقص رهایی "مسعود رجوی" شرم‌آور است/ عقد صدها دختر در یک شب توسط این جرثومه فساد

مادر اسیر گروهک تروریستی منافقین با اشاره به دیدار وی با احمد شهید گفت: اکثر جنايت‌هاي اين گروهک تروریستی همچون شکنجه، اعدام، زنده به گور کردن بچه‌ها، ازدواج ممنوع، طلاق اجباري، رقص رهايي، نشست ديگ، عمليات جاري، فکس‌نويسي، انواع غسل‌ها، عقيم کردن زنان و دختران، عقد هزاران نفر از دختران در يک شب توسط مسعود رجوی را برای احمد شهید شرح دادم اما این فرد در کمال ناباوری اظهار بی‌اطلاعی کرد.


لزوم تحكيم روابط و مناسبات في‌مابين در حوزه‌هاي مختلف


وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با امیر جدید قطر ضمن تبريك تصدي مسئوليت وی با مروري بر روابط دوجانبه، تحكيم روابط و مناسبات في‌مابين در حوزه‌هاي مختلف را خواستار شد.

 
تاکید رجوی بر حضور عریان زنان در نشست بدیع‌زادگان/ سرکرده فراری زنان عقدکرده خود را در اختیار ژنرال‌های آمریکایی قرار می‌داد

مادر اسیر گروهک تروریستی منافقین با بیان اینکه مسعود رجوی تاکید داشت که زنان به صورت کاملا عریان در نشست‌های مربوط به وی حضور یابند گفت: سرکرده جنایتکار تشکیلات تروریستی منافقین زنان و دختراني را که به روش خود عقد کرده بود با آرایش کامل به خوابگاه ارتش آمريکا و بلندپايه‌هاي ارتش عراق مي‌فرستاد.


وزارت امور خارجه دستگیری چند شهروند اسلواکی را تایید کرد


سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان دستگیری چند شهروند اسلواکی در ایران را تایید کرد.


مجلس بزرگداشت علامه شيخ حسن شحاته برگزار می‌شود


به مناسبت شهادت علامه مجاهد شيخ حسن شحاته از علماي شيعه مصر به همراه چهارتن از يارانش توسط ددمنشان تکفيري مجلس بزرگداشتي در تهران از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار مي‌شود.


نیروگاه بوشهر و دیگر نیروگاه‌های قدرت در برنامه تولید برق هسته‌ای "آب سبک" هستند


روابط عمومی سازمان انرژی اتمی با انتشار اصلاحیه‌ای نسبت به خبر منتشر شده درباره خبر آغاز ساخت چند نیروگاه ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ مگاواتی در بوشهر توضیحاتی ارائه داد.


عراقچی: مواضع بی‌پایه نشانگر نداشتن درک صحیح از واقعیت‌ها است


سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به بیانیه مشترک وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا در منامه و اظهارات برخی مقامات شرکت کننده در حاشیه نشست مزبور درباره جمهوری اسلامی ایران گفت: متاسفانه در جریان برگزاری این نشست شاهد برخی مواضع غیر اصولی و بی پایه بودیم که نشاندهنده عدم درک درست این کشورها از واقعیت های جاری منطقه است.


اجرای تحریم‌های جدید علیه ایران گامی اشتباه در زمانی اشتباه است

سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام آمریکا در اجرای تحریم‌های جدید علیه ایران را گامی اشتباه در زمانی اشتباه توصیف کرد.



ملت مصر مراقب ترفند دستهای بیگانه باشند/تقسیم بندی ملت مصر سودی ندارد


معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه تقسیم بندی ملت مصر سودی ندارد، توجه به رای ملت را حائز اهمیت برشمرد و از ملت مصر خواست که مراقب ترفند دست‌های بیگانه باشند.


بهترین ضمانت برای امنیت هسته‌ای، جهان عاری از سلاحهای هسته‌ای است


نماینده دائم کشورمان در آژانس در کنفرانس بین‌المللی امنیت هسته‌ای در وین بر حفظ اطلاعات محرمانه هسته‌ای کشورها، محکومیت حملات سایبری علیه تاسیسات و فعالیت‌های هسته‌ای، خرابکاری صنعتی در تاسیسات هسته‌ای و جلوگیری از حملات مسلحانه علیه تاسیسات هسته‌ای تاکید کرد.


تروريست‌هایی از 29 مليت به اسارت ارتش سوریه درآمده‌اند


سفير سوريه در تهران گفت: تروریست‌های دستگير شده در سوریه از کشورهاي مختلفي همچون عربستان، يمن، ليبي و تونس هستند که 600 نفر از آن‌ها مليت اروپايي دارند و به دنبال تضعيف دولت بشار اسد در کشور سوريه هستند.


صهيونيست‌ها و تکفيري‌ها دو خطر براي جهان اسلام

دبير مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامی گفت: جهان اسلام با دو خطر خارجي و داخلي مواج بوده، که در جبهه خارجي با صهيونيست‌ها و در جبهه داخلي با تکفيري‌ها روبروست.


مجلس بزرگداشت علامه شيخ حسن شحاته برگزار شد


مراسم بزرگداشت شهيد علامه مجاهد شيخ حسن شحاته، از علماي شيعه مصر در مسجد ارگ تهران برگزار شد.



بيانيه وزارت خارجه به مناسبت سالروز حمله جنایتکاران آمریکایی به هواپيماي مسافربري ايران

وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با صدور بيانيه‌اي ضمن گراميداشت ياد شهداي هواپيماي مسافربري ايران كه در 12 تيرماه سال 1367 هدف حمله جنايتكارانه نيروهاي آمريكايي قرار گرفت، با بازماندگان اين اقدام ضدبشري ابراز همدردي کرد.


منافقینی با عنوان "صیاد" صید خود را از میان افراد مختلف شکار می‌کردند/پادگان مخوف اشرف ایستگاه پایانی اسیران


خواهر اسیران گروهک تروریستی منافقین گفت: یکی از جداشدگان گروهک تروریستی منافقین می‌گفت؛ در گروهک افرادي با عنوان صياد وجود داشته که وظيفه آنها اين بود که از کشورهاي همسايه مانند ترکيه، امارات و يا در اروپا و حتي در خود ايران افراد را شناسايي کرده و با فريب آنها را شکار کرده و به این تشکیلات تروریستی آورده و هيچ‌کدام از آنها از ورود خود به پادگان اشرف اطلاع نداشتند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار