برگزاري همايش «جوانان و بيداري اسلامي»، سفر علي‌اکبر صالحي به اتيوپي به منظور شرکت در اتحاديه آفريقا و سفر بازرسان آژانس انرژي اتمي به ايران از مهمترين وقايع اين هفته در حوزه سياست خارجي کشور بود.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، از مهمترين رويدادهاي اين هفته برگزاري نخستين همايش بين المللي «جوانان و بيداري اسلامي» بود که از روز 9 بهمن ماه به مدت دو روز در مرکز همايش هاي بين المللي برج ميلاد برگزار شد.

در اين همايش حدود هزار و 300 نفر از جوانان 73 کشور شرکت کردند که در آن به مسأله بيداري اسلامي و جوانان و نقش آنان در بيداري اسلامي و آينده پرداختند.

سفر علي اکبر صالحي به اتيوپي از ديگر وقايع مهم هفته سپري شده بود که در آن به قصد شرکت در اتحاديه آفريقا با رئيس جمهور نامبيا و وزراي امور خارجه ديگر کشورهاي حوزه آفريقاي جنوبي ديدار کرد و در اين مراسم تاکيد کرد: ايران مي تواند شريک قابل اعتمادي براي اتحاديه اروپا باشد و زماني که به عنوان وزير امور خارجه ايران منسوب شدم به صراحت اعلام کردم که اولويت اول من در سياست خارجي، اتحاديه اروپا است و خواستار بهترين روابط با اروپا هستم.

از اهمّ وقايع ديگر اين هفته، سفر تيمي از مقام هاي آژانس بين المللي انرژي اتمي در روز يکشنبه 9 بهمن ماه به ميزباني سازمان انرژي اتمي ايران بود، اين هيئت به رياست «هرمان ناکارتس»، معاون مديرکل در امور پادمان و «رافائل گروسي»، دستيار مديرکل به منظور مذاکره به ايران سفر کردند و در پايان ديدار به اين نتيجه رسيدند که مذاکرات ايران با آژانس انرژي اتمي ادامه يابد. لازم به ذکر است، اين هيئت روز سه شنبه(11 بهمن ماه) کشور را ترک کردند.

همچنين ديدار رمضان عبدالله، دبير جنبش جهاد اسلامي فلسطين با سعيد جليلي، دبير شوراي امنيت ملي و علي اکبر صالحي و مقام معظم رهبري از مهمترين رويدادهاي هفته جاري محسوب مي شود./پ2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار