آغاز به کار همايش بين‌المللي اتحاديه جهاني زن مسلمان، برگزاري مراسم تودیع و معارفه معاونان سابق و جدید دستگاه دیپلماسی، ارائه نقشه راه براي مناسبات ايران و اردن، جزئیات حوادث روز شنبه در مقابل کنسولگری ایران در هرات، سير و سفر وزير امور خارجه به عراق، نخستين کنفرانس مطبوعاتی سخنگوی جدید وزارت امور خارجه، افشای اسناد ترور شهید آیت‌الله مدنی توسط منافقین و... از عناوین مهم هفته گذشته در حوزه سیاست خارجی است.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین عناوین خبری حوزه سياست خارجي در هفته گذشته به شرح ذیل است:


همایش بین‌المللی اتحادیه جهانی زن مسلمان آغاز به کار کرد

همایش بین‌المللی اتحادیه جهانی زن مسلمان به همت مجمع تقریب مذاهب اسلامی هم اکنون در هتل اوین در حال برگزاری است.


مراسم تودیع و معارفه معاونان سابق و جدید دستگاه دیپلماسی برگزار می‌شود

مراسم تودیع و معارفه معاونان سابق و جدید وزارت امور خارجه امروز شنبه با حضور وزیر امور خارجه کشورمان برگزار می‌شود.


لزوم ایجاد وحدت ميان زنان مسلمان برای مقابله با توطئه‎ها عليه جهان اسلام

دبیر همایش بین‌المللی اتحادیه جهانی زن مسلمان گفت: با توجه به اینکه قرآن کریم مسلمانان را به وحدت و برادری دعوت کرده تصمیم گرفتیم تشکل‌هایی را با کمک بانوان اسلامی از کشورهای مختلف دنیا تشکیل دهیم تا به مقابله با دشمنان خود بپردازیم.


توطئه بزرگ آمریکا گمراه‌ کردن افکار عمومی دنیا است/مخالفت نیمی از مردم جهان با جنگ علیه سوریه

سفیر سوریه گفت: آمریکا کارنامه بسیار گسترده‌ای در کشتار و ویرانگری در کشورهایی نظیر افغانستان و عراق را دارد و هم اکنون شاهد اقدامات جنگ افروزانه بر علیه سوریه هستیم.


لزوم توجه وي‍‍ژه به نقش زنان مسلمان در شرايط كنوني منطقه

دبير كل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي گفت: اميدواريم اتحاديه زن مسلمان با ارائه تعريفي از وظايف و فعاليت‌هاي زن مسلمان با توجه به شرايط كنوني در اصلاح جامعه اسلامي و متوقف كردن خونريزي در سوريه، عراق، مصر، پاكستان و گسترش برادري و اخوت نقشي مؤثر ايفا كند.


نفوذ عناصر مزدور در جهان اسلام عامل اصلی تفرقه میان مسلمانان

دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب گفت: : بزرگترين مشكل جهان اسلام در شرايط كنوني چندپارگي، تفرقه و فتنه‌گري از سوي دشمنان، عناصر ناآگاه و مزدوراني است كه در جامعه اسلامي نفوذ دارند.


سوريه حلقه مقاومت عليه آمريکا و اسرائيل را مستحکم‌تر ساخته است

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بين‌الملل گفت: سوريه با پيروزي خود نه تنها در داخل كشورش بلكه در ميان كشورهاي منطقه توانست ضد عوامل بيگانه موفق شود و زنجيره حلقه مقاومت را هم در صحنه بين‌المللي و در جهان اسلام عليه آمريكا و اسرائيل مستحكم‌تر كند.


ارائه نقشه راه براي مناسبات ايران و اردن / ايران پرچمدار حرکت مقاومت ضداستعماري است

رئيس سنديکاي بازنشستگان نظامي اردن گفت: ما با دل و عقل‌هايمان قسم مي‌خوريم كه ايران پيش قراول اتحاد اسلامي و پرچمدار حركت مقاومت ضد استعماري در كل جهان اسلامي است.



اسرائيل و غرب مي‌خواهند اردن را به فلسطين دوم تبديل كنند

رئيس شوراي عالي سنديكاي كارگري اردن گفت: اردن تحت فشار شديد غرب و اسرائيل بوده و آن‌ها مي‌خواهند اين کشور را به فلسطين دوم تبديل كنند.



جزئیات حوادث امروز در مقابل کنسولگری ایران در هرات/ معترضين قصد آتش‌ زدن سرکنسولگري را داشتند

يک منبع آگاه در سفارت ايران در افغانستان گفت: مسئولان امنيتي اعلام کرده‌اند که در حوادث صبح امروز(شنبه) در مقابل سرکنسولگري ايران در هرات، معترضين قصد آتش زدن سرکنسولگري ايران را داشته‌اند.



تصویب نهایی اساسنامه اتحادیه جهانی زن مسلمان

اساسنامه اتحادیه جهانی زن مسلمان به تصویب هسته‌ مرکزی این اتحادیه رسید.



اتحادیه جهانی زن مسلمان فتنه جنگ مذهبی و قومی علیه مسلمانان را محکوم کرد

ما اعضاء اتحادیه جهانی زن مسلمان، همراهی خود را با نهضت‌های انقلابی مردم مسلمان منطقه در جهت اسلام‌خواهی و اصلاح امور امت اسلام اعلام می‌نماییم و جنایات دولت های استکباری غرب و دست‌نشاندگان آنان را علیه ملت‌های مسلمان محکوم می‌کنیم.


زن مسلمان نقش اساسی در گسترش معنویت و تقریب مذاهب دارد

دبیر شورای عالی تقریب گفت: اتحادیه جهانی زن مسلمان می‌تواند نقش اساسی در گسترش معنویت و تقریب مذاهب صورت دهد و در آینده شاهد کنفرانس بزرگ جهانی به نام زن مسلمان باشیم.


ملت ایران با انتخاب دکتر روحانی ثابت کرد در پی تعامل سازنده با دنیا است

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با فرستاده ویژه نخست‌وزیر ژاپن گفت: مردم ما از حقوق خود کوتاه نخواهند آمد و با انتخاب دکتر روحانی ثابت کردند دنبال تعامل سازنده با دنیا هستند.


عراق مقصد اولين سفر خارجي "ظريف"

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در اولین سفر خارجی خود صبح امروز (یکشنبه) در رأس هیئتی راهی بغداد پایتخت عراق شد.



اتخاذ تدابير بیشتر براي پيشگيري از تكرار حوادث مشابه/سفیر افغانستان به وزارت امور خارجه احضار شد

سخنگوي وزارت امور خارجه با تاكيد بر لزوم صيانت از ابنيه و كاركنان نمايندگي‌هاي سياسي و كنسولي كشورمان در افغانستان خواهان اتخاذ تدابير بيشتر براي پيشگيري از تكرار حوادث مشابه شد.


قسمت پایانی اخبار عزل و نصب‌های وزارت امور خارجه

مراسم تودیع و معارفه قائم مقام و معاونان اداری و مالی، امور بین الملل، آسیا و اقیانوسیه، اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه، پیش از ظهر روز شنبه(16شهریور) با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و جمعی از مدیران این وزارتخانه برگزار شد.


ظريف: راه حل بحران‌های منطقه را بر پایه سازوکارهای سیاسی می‌دانیم

وزیر امور خارجه کشورمان که در اولین سفر خارجی خود به عنوان وزیر امور خارجه دولت یازدهم سرگرم دیدار از عراق می باشد روز یکشنبه پس از ورود به بغداد و استقبال از سوی هوشیار زیباری وزیر امور خارجه این کشور با نوری مالکی نخست وزیر عراق دیدار و آخرین تحولات روابط دوجانبه موضوعات مهم منطقه را مورد رایزنی قرار داد.


ظریف: پدیده افراط‌گرایی و فتنه مذهبی تهدیدی برای منطقه و جهان اسلام است

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با مراجع عظام تقلید در نجف اشرف با بیان مخاطرات شکل گرفته در منطقه و به ویژه پدیده افراط‌گرایی و فتنه مذهبی، آن را تهدیدی برای منطقه و جهان اسلام دانست.


"امیرعبداللهیان" وارد مسکو شد

معاون وزير خارجه کشورمان براي رايزني با مقامات روسيه درباره آخرين تحولات سوريه وارد مسکو شد.



نخستين کنفرانس مطبوعاتی"افخم" فردا برگزار می‌شود

نخستين کنفرانس مطبوعاتی سخنگوی جدید وزارت امور خارجه، فردا برگزار می‌شود.



آمانو بار دیگر خواستار بازدید از پارچین شد/برگزاری مذاکرات ایران و آژانس انرژی اتمی در پنجم مهر

بيانيه مقدماتي مديرکل آژانس بين المللي انرژي اتمي قبل از ظهر امروز(دوشنبه) درباره موضوعات مختلف اين نشست پنج روزه در نشست فصلي شوراي حکام قرائت شد.



پیام هایی درباره سوریه بین ایران و آمریکا رد و بدل شده/ پیشنهاد به 1+5

وزیر امور خارجه از رد و بدل شدن پیامهایی میان ایران و آمریکا درباره سوریه خبر داد.


نتایج مذاکرات هسته‌ای ایران در گرو عزم سیاسی ۱+۵

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آمادگی مذاکره با حفظ حقوق مردم ایران را دارد، گفت: بعد از گفتگو با خانم اشتون، باید دید که چه میزان ۱+۵ و طرف‌های دیگر عزم سیاسی لازم برای راه حل دیپلماتیک دارند.


رايزني با مقامات يمني در خصوص ديپلمات ربوده شده / ايران مخالف نظامي‌گري و ماجراجويي در منطقه است

سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك كشور مهم و تاثيرگذار در تحولات منطقه مواضع اصولي خود را مبتني بر ثبات و امنيت منطقه قرار داده است.


جاي همه شما خالي بود/ اگر قابل باشم برای همه دعا کردم

رئیس دستگاه دیپلماسی اولین وزیری است که تمام افکار عمومی فعال در فضای مجازی را در جریان فعالیت‌های دیپلماتیکی‌ خود قرار می‌دهد.


افشای اسناد ترور شهید آیت‌الله مدنی توسط منافقین

گروهک تروریستی منافقین ضمن برعهده گرفتن این جنایت که در آن علاوه بر آیت‌الله مدنی، ۱۷ تن از مردم نیز به شهادت رسیدند، شرحی از زندگی و فعالیت‌های عامل این جنایت را منتشر کرد.


زهران علوش کيست؟ / سعودي‌ها در کدام روستا بسته‌هاي گازهاي سمي را توليد و به سوريه منتقل مي‌کنند؟‌

همزمان با سلسله اقدامات تروريستي تروريست‌ها در سوريه و بعد از اينکه کارگاه‌هاي ساخت مواد شيميايي در خاک سوريه کشف و منهدم شدند سرويس اطلاعاتی جاسوسی عربستان نیز از اوایل سال 2013 میلادی کارگاه کوچکی را در منطقه‌ای دورافتاده واقع در نزدیکی مرز عربستان و عراق دایر کرد که در آن کارگاه نیز عوامل وابسته به تروریست‌‌ها گازهای شیمیایی را پس از تولید، آماده استفاده در صحنه نبرد می‌کردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: سیاست ، خارجی ، هفته ، گذشته ، گزارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار