گفتگوی تلفنی صالحی با وزیر امور خارجه اسپانیا، حضور هيئت بلندپايه سوري در مراسم تحليف رئيس‌جمهور منتخب، محکوميت ترور "محمد البرادعي" از سوي ايران، جزئيات دعوت از مهمانان خارجي در مراسم تحليف حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني از زبان عراقچي، به رأي گذاشتن قانون جديد تحريم‌هاي ايران در مجلس نمايندگان آمريکا و....از عناوين مهم هفته گذشته در حوزه سياست خارجي است.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین عناوین خبری حوزه سیاست خارجی در هفته گذشته به شرح ذیل است:

عقد اجباری تمام زنان منافقین با مسعود رجوی را تایید می‌کنم/اجرای انقلاب ایدئولوژیک با مالکیت رجوی بر زنان

عضو سابق گروهک تروریستی منافقین با تایید مراسم پلید " رقص رهایی " مسعود رجوی گفت: تمام زن‌ها در حکم زن مسعود رجوي بودند، يعني در حريم آن به‌شمار رفته و هيچ مردي در تشکیلات نمي‌توانست ازدواج کند و تمام زنان اين گروهک شوهر داشته و شوهرشان مسعود رجوي است و در مقابل هم هيچ زني نمي‌توانست ازدواج کند، چون يک همسر به نام مسعود رجوي داشت.


گفتگوی تلفنی صالحی با وزیر امور خارجه اسپانیا

وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با همتای اسپانیایی خود مرگ حداقل 78 نفر در سانحه ریلی در اسپانیا را تسلیت گفت.


حضور هيئت بلندپايه سوري در مراسم تحليف رئيس‌جمهور منتخب/حزب‌الله بايد در جنگ القصير دخالت مي‌كرد

سفير سوريه در ايران درباره بسياري از مسائل رخ داده در بحران سوريه، نقش ايران در كمك به جبهه مقاومت، قرارداد گازي بين ايران و سوريه و حضور هيئت بلندپايه سوري در مراسم تحليف رئيس‌جمهوري منتخب سخن گفت.

 
ایران ترور "محمدالبراهمی" را محکوم کرد

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان ترور نماینده مجلس موسسان تونس را محکوم و با ملت، دولت و خانواده آن مرحوم ابراز همدردی کرد.

 ساخت شهرک‌های صهیونیستی در فلسطین امری باطل و غیر شرعی است

سفير فلسطين با بیان اینکه آرزوي ما تشکيل يک دولت فلسطيني به پايتختي قدس و بازگشت تمامي آوارگان فلسطيني است، گفت: بايد تمامي شهرک‌هاي صهیونیستی از خاک فلسطين برداشته شوند چراکه برپايي تمامي اين شهرک‌ها در کشور ما امري باطل و غيرشرعي است.
 
وائل الحلقی در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری منتخب ایران حضور می‌یابد

سفیر سوریه در تهران اعلام کرد که سوریه با یک هیئت بلندپایه به ریاست وائل الحلقی، نخست وزیر در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری منتخب ایران در روز 12 مرداد ماه شرکت خواهد کرد.

فراخوان ارسال مقاله به اجلاس بین‌المللی دیپلماسی و قدرت نرم در سیره پیامبر اعظم(ص)

مجمع جهانی صلح اسلامی در نظر دارد برای اجلاس بین‌المللی که در سال آینده برگزار خواهد شد، از نخبگان و اندیشمندان علاقه‌مند به این حوزه برای نگارش مقاله دعوت به عمل آورَد.

 
ارائه گزارش وضعیت صنعت هسته‌ای کشور به رئیس جمهوری منتخب

رئیس سازمان انرژی اتمی، امروز با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی دیدار و گزارشی از وضعیت صنعت هسته‌ای کشور را به وی ارائه کرد.
 
ایران همه طرف‌های مصری را به خویشتن‌داری و پرهیز از خشونت دعوت کرد

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: جمهوری اسلامی ایران با دقت تحولات مصر را دنبال کرده و ضمن ابراز تاسف از کشته شدن تعدادی از مردم این کشور در روزهای اخیر، همه طرف‌های مصری را به خویشتنداری و پرهیز از خشونت دعوت می‌کند.

 
عراقچی وقوع دو انفجار انتحاری علیه شیعیان در پاراچنار پاکستان را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، وقوع دو انفجار انتحاری در منطقه پاراچنار پاکستان در نزدیکی مرز افغانستان که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از شیعیان این منطقه شد را شدیداً محکوم کرد.


جزئيات دعوت از مهمانان خارجي در مراسم تحليف حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني از زبان عراقچي

سخنگوی دستگاه دیپلماسی جزئيات دعوت از مهمانان خارجي در مراسم تحليف رئيس‌جمهور منتخب را تشريح کرد.

 
سازمان همكاري اسلامي يك مرده متحرك است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سازمان همكاري اسلامي هيچ حركتي نه در سطح روساي دولت و نه وزراي خارجه براي اتمام بحران مصر و سوريه انجام نمي‌دهد.


مذاكرات سازش برای عقب نشيني فلسطين از مواضع خود انجام مي‌شود/ لزوم مذاكره طرف‌هاي درگير در سوريه و مصر براي حل بحران

نماینده جنبش جهاد اسلامی گفت: از آنجا كه قدس يهودي سازي شده و شهرك سازي‌ها در حال تكميل است مي‌خواهند محمود عباس را به مذاكرات سازش بكشانند تا در برابر آنها عقب نشيني كنند واين كل برنامه‌اي بود كه در سخنراني اوباما به آن اشاره شد چراكه وي اعلام كرد رژيم صهيونيستي را به رسميت مي‌شناسد و 1.5 ميليون فلسطيني از ساكنين اصلي به مقيم تبديل شود.


جان کری از کنگره برای مذاکره با ایران یک سال وقت خواست

منابع آمریکایی می‌گویند جان کری برای مذاکره با ایران از کنگره آمریکا یک سال وقت خواسته است.

 
مذاکرات صلح خاورميانه آب در هاون کوبيدن است/رفراندوم عامل تعيين‌کننده سرنوشت ملت فلسطين

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: از آنجا که قواعد بازي در مذاکرات به اصطلاح صلح از سوي رژيم غاصب صهيونيستي به اصطلاح رعايت نمي‌شود اين مذاکرات فقط آب در هاون کوبيدن است.


قدس محور وحدت جهان اسلام است

معاون دبيرکل حزب‌الله لبنان امروز در همايش بين‌المللي قدس وحدت جهان اسلام با اشاره به تحولات اخير در منطقه و در کشورهاي اسلامي گفت: قدس محور وحدت جهان اسلام است و مسلمان‌ها بايد بيش از هر زمان ديگري هوشياري خود را حفظ کنند و از تفرقه بپرهيزند.


 قانون جدید تحریم‌های ایران به راي گذاشته مي‌شود

مجلس نمایندگان آمریکا فردا قانون جدید تحریم‌های ایران را به رای خواهد گذاشت.

 
انفجارهای عراق؛ توطئه خطرناک نظام سلطه برای دامن زدن به فتنه مذهبی در جهان اسلام

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان کشته و مجروح شدن ده‌ها تن از شهروندان عراقی در انفجارهای تروریستی امروز بغداد و دیگر شهرهای این کشور را به شدت محکوم کرد.

حجاب ساختگی " مریم رجوی " هیچ قید و بندی ندارد/ ماجراي حضور بدون‌ حجاب مريم در دادگاه فرانسه

یک عضو سابق گروهک تروریستی منافقین گفت: پس از آنکه مريم رجوي به جرم کلاهبرداري و پول‌شوئي دستگير شد و زمانيکه قوه قضائیه این کشور به او دستور داد که بايد بدون روسري وارد صحن دادگاه شود، وي بدون هيچگونه ممانعتي اين امر را پذيرفت.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سیاست ، خارجی ، هفته ، گذشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار