دیدار روسای دستگاه دیپلماسی ایران و ترکیه، پیشنهاد رشوه منافقین به سازمان ملل متحد، عزیمت ظريف به پاريس، ورود تیم مذاکره‌کننده ایران به ژنو و... از عناوین مهم هفته گذشته در حوزه سیاست خارجی است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین عناوین خبری حوزه سياست خارجي در هفته گذشته به شرح ذیل است:

سطح همکاری‌های ایران و آفریقای جنوبی با ظرفیت‌های موجود متناسب نبوده است

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در یازدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های دو کشور برای گسترش مناسبات فی‌مابین تاکید کرد.

تاکید بر ضرورت بهره‌برداري مناسب از ظرفيت‌هاي موجود در ایران و آفریقای جنوبی

در دیدار وزیر امور خارجه ایران و رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی بر ضرورت بهره‌برداري مناسب از ظرفيت‌هاي موجود در دو كشور به نفع منافع طرفين و توسعه روابط تاکید شد.

ظریف با رئیس‌جمهور ترکیه دیدار کرد

وزیر امور خارجه کشورمان با عبدالله گل، رئیس‌جمهور ترکیه دیدار و گفتگو کرد.


تلاش برای رسیدن به چارچوبی جهت از بین بردن موضوعیت تحریم‌ها در مذاكرات با 1+5

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان در نشست مطبوعاتی مشترک با «احمد داوود اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود گفت: تلاش ما در مذاكرات با گروه 1+5 رسيدن به چارچوبي براي از بين بردن موضوعيت تحريم‌ها است.


دیدار روسای دستگاه دیپلماسی ایران و ترکیه + عکس

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه برگزاری اجلاس پاگوآش با همتای ترک خود دیدار و گفتگو کرد.





كشورهاي غربي معناي "فتوا" را درك كنند/ تا زماني كه ظريف مورد تاييد رهبري است از وي حمايت مي‌كنيم

سید داوود صالحی گفت: مقام معظم رهبری یکی از عناصر بسیار تعیین‌کننده در مذکرات هسته‌ای ايران است و ایشان در راس نظام جمهوری اسلامی فتوایی را صادر کرده‌اند مبنی بر اینکه هدف ما ساخت و استفاده از سلاح هسته‌ای نبوده و آن‌ را حرام می‌دانیم.

نگاه مثبت وآینده‌گر مقامات ایران و ترکیه پشتوانه توسعه و پیشرفت فی‌مابین

وزیر امور خارجه کشورمان نگاه مثبت و آينده‌نگر مقامات عالي‌رتبه ایران و ترکیه مبني بر ضرورت ارتقاء همكاري‌هاي دو جانبه در همه زمينه‌ها را پشتوانه مهمي براي توسعه و پيشرفت همه جانبه مناسبات في‌مابين دانست.

برگزاري اجتماع بزرگ حزب‌الله سايبر

امروز در سفارت سابق آمريكا (لانه جاسوسي) اجتماع بزرگ حزب‌الله سايبر با موضوع مرگ بر آمريكا با سخنراني حسن عباسي برگزار مي‌شود.

کتاب مجموعه نهج‌اﻟﺒﻼﻏﻪ ﺑﻪ دبیرکل سازمان ملل اهدا شد

مجموعه نفیس "ﺗﻤﺎم نهج اﻟﺒﻼﻏﻪ" ﮔﺮدآوری ﺷﺪه توﺳﻂ ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم ﺳﯿﺪﺻﺎدق ﻣﻮﺳﻮی روز جمعه (10 آبان ماه) به دبیر کل سازمان ملل متحد اهدا شد.


"ظریف" سه‌شنبه به پاریس می‌رود/ شرکت در اجلاس سالانه یونسکو

وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در سی و هفتمین اجلاس سالانه یونسکو به پاریس سفر می‌کند.





همراهی 13 ساعته ظریف و داود اوغلو/ اردوغان به تهران می‌آید

شاید برایتان جالب باشد که دیروز از ساعت 9 صبح تا حدود یازده و نیم شب، تقریبا یک سره با وزیر خارجه ترکیه بودم؛ یا در جلسه پاگواش، یا در مذاکرات رسمی دو جانبه، یا در مصاحبه مطبوعاتی، یا در شام و مذاکرات خصوصی...

تاکید بر لزوم دستیابی به یک راهبرد سیاسی در منطقه

قائم مقام وزیر امور خارجه اتریش با معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان دیدار و درباره مسائل مورد علاقه طرفین و به ویژه تحولات سوریه رایزنی و تبادل‌نظر کرد.

اتریش خواستار توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران است/ابـراز نـگرانی از وضعیت انسانی در سوریه

قائم مقام وزیر امور خارجه اتریش با مثبت ارزیابی کردن دیدار رئیسان جمهور اتریش و ایران در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک ابراز امیدواری کرد که روابط وین – تهران در فضای جدید بیش از پیش در زمینه های مختلف توسعه یابد.


لازم‌الاجرا بودن "پروتکل الحاقی" منوط به تصویب مجلس/ 1+5 بايد اعتماد مردم ايران را جلب كند

مذاکره‌کننده ارشد تیم هسته‌ای ایران گفت: مجلس شورای اسلامی هرگونه اجرای داوطلبانه پروتکل‌ها را برای دولت ممنوع کرده است بنابراین در زمان حاضر موضوع پروتکل الحاقی مطرح نبوده و نمی‌تواند مطرح باشد چراکه هرگونه تصمیم‌گیری در این رابطه بر عهده مجلس شورای اسلامی است.





پیشنهاد رشوه منافقین به سازمان ملل متحد!

گروهک تروریستی منافقین به سازمان ملل متحد اطلاع داده است تا در مقابل اجازه به آن‌ها برای فروختن اموال مردم عراق، ۱۰۰ میلیون دلار به این سازمان پرداخت خواهد کرد.


آمانو: ایران باید پروتکل را اجرا کند/ پیشنهاد ایران حاوی مطالب جدی بود و در حال بررسی است

مدیرکل آژانس گفت: در مسیر تعامل ایران و آژانس، جلسه‌ سازنده‌ای اخیرا داشتیم و ایران پیشنهادی مطرح کرد که حاوی برخی مطالب جدی است، ما این پیشنهاد را به کشورهای عضو ارائه کردیم تا مواضع خود را در این زمینه اتخاذ کنند.


آمادگی ایران برای تعامل با اروپا/ انتظار تغییر رویکرد غرب بر اساس احترام و تکریم

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: دولت و مردم ایران در انتظار تغییر عملی در رویکرد غرب بر اساس احترام و تکریم هستند و غرب باید پاسخ مناسبی به تحولات و رویکرد جدید ایران بدهد.


امیرعبداللهیان عازم قاره سیاه شد/ تشکیل کمیته مشترک سیاسی و اقتصادی

معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه کشورمان به منظور سفر به دو کشور کنگوی دموکراتیک به پایتختی کینشازا و کنگوی برازیلیا عازم آفریقا شد.


دولت واتيكان و شخص پاپ بر گسترش و تحكيم بيش از پيش روابط با ایران تاكيد دارند

سفير جديد واتيكان در مراسم تقديم رونوشت استوارنامه خود به وزیر امور خارجه کشورمان گفت: با توجه به قدمت روابط طرفين، دولت واتيكان و شخص پاپ بر گسترش و تحكيم بيش از پيش روابط تاكيد دارند.


ظريف صبح امروز عازم پاريس شد

دكتر محمد جواد ظريف وزير امور خارجه كشورمان صبح امروز سه‌شنبه به منظور شركت در سي و هفتمين اجلاس كنفرانس عمومي يونسكو تهران را به مقصد پاريس ترك كرد.


موضوع جاسوسی آمریکا از سفر رهبری به کردستان را به جد پیگیری می‌کنیم/ هماهنگي وزارت‌خارجه و قوه قضاييه در پيگيري باغ قلهک

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: انجام اقدامات تروریستی در سراوان به عنوان حادثه تلخی که ایرانیان و ملت‌های مخالف تروریسم را آزرده خاطر کرد، به حساب می‌آید و وزارت امور خارجه بعد از ارائه یادداشت اعتراض‌آمیز به سفارت پاکستان در تهران، مذاکراتی را با مقامات پاکستانی انجام داده و پیگیری‌ها از سوی کشور ادامه دارد و دستورالعملی را برای سفارتخانه کشورمان در پاکستان ارسال کردیم که براساس آن پیگیری های اولیه انجام شود.


غرب دست از آزمون ملت ایران بردارد/ نمی‌خواهیم معاهده NPT دچار تزلزل شود

صالحی خطاب به غربی‌ها گفت: ملت ایران را آزموده‌اید، اما بیش از این نیازمایید چون ملت با وحدت و انسجام کامل در برابر ظلم ایستاده‌اند.


هیچگونه رابطه هسته‌ای با کره شمالی نداریم/ رژیم صهیونیستی فضاي مذاکرات را آلوده مي‌کند

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مذاکرات صورت گرفته با 1+5 رو به جلو بوده و رژیم صهیونیستی نسبت به این روند خیلی خوشحال نیست و سعی می کند با اشاعه اخبار کذب از این دست جو را آلوده کند که ما کاملا این موضوع را تکذیب می کنیم.




وزیر امور خارجه وارد پاریس شد

وزیر امور خارجه کشورمان ظهرامروز(سه شنبه) به منظور حضور در سی و هفتمین اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو وارد پاریس شد.


مرحوم عسگراولادی یکی از شخصیت‌های متین و جامع‌ نگر نظام جمهوری اسلامی بود

رئیس سازمان انرژی اتمی در پیامی درگذشت حبیب‌الله عسگراولادی را تسلیت گفت.


ظریف: آقای عسگراولادی از یاران صدیق و وفادار امام و رهبری بود

وزیر امور خارجه در پیامی با تسلیت درگذشت «حبیب الله عسگر اولادی» گفت: بدون شک فقدان شخصیت انقلابی، وفادار به آرمان‌های انقلاب و برخوردار از تواضع و اخلاق اسلامی و انسانی همچون جناب آقای عسگراولادی ثلمه‌ای به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

لزوم احترام به حقوق ملت ایران در مذاکرات ایران و 1+5/ راه حل سوری سوری تنها راه برون رفت از بحران سوریه است

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای فرانسوی خود با اشاره به ضرورت رفع نگراني‌هاي طرفين بر لزوم محترم شمردن حقوق جمهوري اسلامي ايران در استفاده از فناوري هسته‌اي صلح‌آميز تاكيد كرد .


پیام فیس‌بوکی ظریف به مناسب ماه محرم+ عکس

وزیر امور خارجه کشورمان شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) را تسلیت گفت.


هواي باراني ژنو در انتظار تيم مذاکره‌کننده ايرانی + جزئیات دمای ژنو در روزهای مذاکره

آخرین دور مذاکرات هسته‌اي ایران و گروه 1+5 در حالی در روزهای پنج‌شنبه 16 و جمعه17 آبان انجام خواهد شد که بر اساس پیش‌بینی‌ها، هوای ژنو بارانی و سرد خواهد بود.


مرکز صلح جهانی کجاست؟/ جزئیاتی از شهر میزبان مذاکرات ایران و 1+5 + تصاویر

ژنو که به وسیله جامعه سیاسی بین‌الملل به عنوان محلی امن برای سازمان‌های جهانی به شمار می‌رود، موطن مجمع ملل و اتحادیه اروپا بوده، امروزه این شهر مقر صلیب سرخ بین‌المللی و سازمان بهداشت جهانی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سیاست ، خارجی ، هفته ، گذشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار