یک روزنامه نگار آمریکایی اعلام کرد پس از پوشش خبری تظاهرات طرفداران اتحادیه اروپا در اوکراین از روسیه اخراج شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ،یک روزنامه نگار آمریکایی روز دوشنبه اعلام کرد پس از پوشش خبری تظاهرات طرفداران اتحادیه اروپا در اوکراین از روسیه اخراج شده است.

"دیوید ساتر" که از منتقدان طولانی مدت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است از سال 2003، در روسیه، برای رادیو اروپای آزاد کار می‌کرد. وی پیشتر خبرنگار روزنامه "وال استریت ژورنال" و "فایننشال تایمز" بود. ساتر 3 کتاب نیز در باره روسیه و اتحاد جماهیر شوروی سابق نوشته است.

کوین کلوز، رئیس رادیو اروپای آزاد گفت سفارت آمریکا در مسکو از اخراج ساتر مطلع و به طور رسمی به آن اعتراض کرده است. این سفارتخانه توضیحات مقامات روسی را در این خصوص خواستار شده است اما بیهوده بود.

اخراج این خبرنگار ،که یک ماه پیش از آغاز المپیک زمستانی در سوچی روسیه صورت می‌گیرد، ممکن است به تنش بیشتر در روابط واشنگتن و مسکو منجر شود.

این از موارد  معدود  اخراج خبرنگاران از روسیه از زمان پایان جنگ سرد تاکنون است.

 دیوید ساتر از لندن به این خبرگزاری گفت:« به من گفتند از نظر سرویس‌های امنیتی حضورم در روسیه  مطلوب نیست و  علت دیگری ارائه نکردند.» وی افزود دوست دارد برای کار به مسکو برگردد اما بدون روادید نمی‌تواند بازگردد. 

کاریسو ویسون، سخنگوی رادیو اروپای آزاد گفت ساتر که برای  پوشش تظاهرات اوکراین به این کشور سفر کرده بود  هنگامی که خواست به روسیه بازگردد دچار مشکل شد.

این سخنگو افزود ساتر در ماه دسامبر اعلام کرده بود درخواست روادید وی تایید شده است اما پس از آن یکی از مسئولان سفارت روسیه در کیف به او گفته  حضورش در روسیه نامطلوب است. 

اوکراین از 21 نوامبر صحنه تظاهرات  طرفداران پیوستن به اتحادیه اروپا است . این تظاهرات پس از تصمیم مقامات اوکراین برای امضا نکردن توافقنامه همکاری اقتصادی با اتحادیه اروپا آغاز شد که مقدمات آن از 3 سال پیش مهیا شده بود. این تصمیم با هدف حفظ همکاری اقتصادی با مسکو گرفته شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار