آخرین نخست‌وزیر دوره حسنی مبارک اعلام کرد در صورت عدم حضور السیسی در انتخابات، وی حضور می‌یابد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، آخرین نخست وزیر حسنی مبارک ، رئیس جمهور مخلوع مصر روز پنجشنبه اعلام کرد در صورتی که رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور در انتخابات ریاست جمهوری آینده مصر نامزد نشود ، احتمالا در این انتخابات نامزد می شود.

احمد شفیق ، آخرین نخست وزیر دوره حسنی مبارک در مصاحبه ای تلویزیونی با شبکه « القاهره و الناس » گفت :  ممکن است در انتخابات ریاست جمهوری آینده نامزد شوم. اما در صورتی که ژنرال عبدالفتاح السیسی نیز در این انتخابات نامزد شود ، نامزد نمی شوم.

احمد شفیق سال گذشته پس از آنکه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 ، از محمد مرسی نامزد اخوان المسلمین شکست خورد ، مصر را ترک کرد.

دستگاه قضایی مصر ماه گذشته شفیق را از اتهام فساد مالی که علیه وی مطرح شده بود ، تبرئه کرد و به اتهامات وی در پرونده دیگری رسیدگی نکرد.

احمد شفیق افسر سابق نیروی هوایی ارتش مصر که در مبارزات انتخاباتی مبارک را الگوی خود قرار داده بود ، در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با تفاوت بسیار کمی نسبت به آرایی که محمد مرسی به دست آورد ، از وی شکست خورد.

ژنرال سیسی هنوز نامزدی احتمالی خود را در انتخابات ریاست جمهوری اعلام نکرده است. وی از حمایت گسترده ای در افکار عمومی که از سقوط مرسی استقبال کرده اند برخوردار است ، اما با انتقاد از سوی طرفداران رئیس جمهور مخلوع رو به رو است.

تاریخ انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی آینده هنوز تعیین نشده است.

مردم مصر باید پیش از آن ، در همه پرسی هفته آینده در مورد قانون اساسی جدید این کشور رأی دهند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار