هواپيماهاي جنگنده عراقي کارواني از خودروها را که از عراق به سمت سوريه در حرکت بودند در صحراي الانبار بمباران کردند که به هلاکت همه تروريست‌هاي داخل اين خودروها منجر شد و ده‌ها تروريست ديگر در نينوا کشته يا دستگير شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني سوريه، از طرف ديگر نيروهاي امنيتي تلاش اعضاي يک گروه تروريستي را براي کنترل بر ناحيه شورا در استان نينوا خنثي کردند و سه نفر از تروريستها در درگيري با نيروهاي عراقي کشته و 32 تروريست ديگر دستگير شدند.

ناديا عبيدي خبرنگار شبکه سوريه در بغداد در گزارشي گفت: نيروهاي مسلح  عراق به حمله به مخفيگاه هاي شبکه هاي  وابسته به شبکه تروريستي القاعده و محاصره مقرهاي آنها ادامه مي‌دهند.

پس از آنکه هواپيماهاي ارتش  عراق توانستند کارواني متشکل از هفت دستگاه خودرو شاسي بلند را که از صحراي الانبار در  عراق به سوي مرزهاي سوريه در حرکت بودند منهدم کنند و همه تروريست‌ها را بکشند ، نيروهاي امنيتي نيز در استان نينوا تلاش تروريست‌ها را براي کنترل بر منطقه شورا خنثي کردند و توانستند سه تن از مهاجمان را بکشند و 32 تروريست ديگر را دستگير کنند.

در منطقه بوفهد نيز افراد  عشاير الانبار توانستند هفت تروريست عضو گروهک دولت اسلامي عراق و شام (داعش) را پس از درگيري‌هاي شديد بکشند . آنها همچنين توانستند مقاديري از سلاحها و خودروهاي تروريست ها را به تصرف خود در آورند.

منابع امنيتي در شهر خالص در شمال بغداد گفتند گروههاي تروريستي از رويارويي با نيروهاي ارتش عراق به دره ارنب گريخته‌اند.

عدنان شحماني عضو کميسيون امنيت و دفاع پارلمان عراق گفت: داعش يک سازمان تروريستي و بين المللي بسيار بزرگ است و کشورهاي مشخصي نيز يعني عربستان و قطر و ترکيه وبرخي کشورهاي ديگر و برخي احزاب بانفوذ در کشورهاي عربي از داعش حمايت مي‌کنند بنابراين داعش يک سازمان بين المللي است علاوه بر اينکه آمريکا نيز از اين گروه حمايت مي‌کند.

نيروهاي عراقي بار ديگر به ساکنان فلوجه درباره پناه دادن به تروريستها هشدار دادند و اعلام کردند هرخانه‌اي که ثابت شود تروريستها در آن حضور دارند هدف آتش قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار