آصفری گفت: سؤال نمایندگان از وزرا به دلیل کم‌کاری آنها صورت می‌گیرد.

 نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: دلیل این حجم سؤال نمایندگان از وزرا کم‌کاری وزراست.

وی بیان داشت : اگر وزرا مسئولیت و کار خود را به خوبی انجام دهند و دغدغه‌های مردم را دنبال کنند، نماینده مجلس هم سوالی نخواهد داشت. اما زمانی که مشاهده می‌شود مطالبات مردم همچنان ادامه دارد و نیاز مردم رفع نشده است، نمایندگان نیز به اجبار باید از وزیر سوال کنند.

آصفری با اشاره به اینکه طرح سؤالات از وزرا در راستای اجرای برنامه‌های قانون پنجم توسعه و اقدامات وزرا در این حوزه صورت می‌گیرد، تصریح کرد: فرصت دادن به وزرا و سؤال نپرسیدن فایده‌ای ندارد. برای مثالزمانی که مردم برای گرفتن وام ازدواج امروز دچار مشکل هستند لازم است که از وزیر سؤال شود و علت پرداخت نشدن وام ازدواج که سوال بنده از وزیر اقتصاد بود باید در موعد مقرر و زمان خودشتبیین شود و نیازی به فرصت دادن نیست.

وی طرح این سؤالات از وزرای دولترا بسیار مؤثر عنوان کرد و گفت: زمانی‌که وزرا می‌بینند مجلس و نمایندگان وظیفه نظارتی خود را دنبال می‌کنند و مسائل و دغدغه‌های مردم را مورد توجه قرار می‌دهند، بالطبع وزرا نیز خود را ملزم به پیگیری مطالبات مردمو اجرای درست قانون در کشور می‌دانند.

عضو کمیسیون امنیت مجلس اضافه کرد: روشی که نمایندگان برای پیگیری مطالبات مردم و اجرای صحیح قانون اساسی در اختیار دارند همین سؤال پرسیدن از وزراست. در ابتدای امر تذکر صورت می گیردو در صورتی که پاسخی دریافت نشود و تغییری در روال کاری صورت نگیرد در گام بعدی سؤال از وزیر مطرح می‌شود و مردم متوجه می‌شوند که نمایندگان پیگیر مطالبات آنها هستند و وزیر نیزدر این راستاملزم به اجرای قانون، وظایف، مطالبات و دغدغه‌های مردم می‌شود./س

برچسب ها: مجلس ، وزرا ، نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.