امام جمعه سبزوار گفت: اندیشمندان و بزرگان دینی در کشورهای غربی حجاب را به عنوان سمبل و ارزش زن می‌شناسند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،حجت‌السلام والمسلمین غلامحسین ابراهیمی با اشاره به وضعیت حجاب در جامعه اظهار داشت: آحاد افراد جامعه در مقابل حجاب به عنوان یک فریضه اجتماعی مسئول هستند.

وی با بیان اینکه حجاب نشانه هویت یک بانوی مسلمان است؛ ادامه داد: یکی از راه‌های که دشمن برای مبارزه با دین و انقلاب در پیش گرفته مسئله رعایت نکردن حجاب و رواج بی‌حجابی در جامعه است.

وی با اشاره به دستور رضاخان در 17 دی ماه 1314 برای کشف حجاب گفت: رضا خان نوکر حلقه به گوش انگلیسی‌ها بود و به دستور آنان اقدام به اینکار کرد و باعث شد تا ننگی بزرگ در تاریخ به نام کشف حجاب ثبت شود.

خطیب جمعه سبزوار تصریح کرد: امروز دشمن با حمله به تفکر حجاب اسلامی و عفت زنان سعی در سست کردن این سد مهم دارد.

وی با بیان اینکه اندیشمندان و بزرگان دینی در کشورهای غربی حجاب را به عنوان سمبل و ارزش زن می‌شناسند، تاکید کرد: آنان به دنبال راهی هستند تا از حجاب زنان مسلمان الگو‌برداری کنند و آن را در جامعه خود نهادینه کنند.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که بانوان و مردان در غرب به سمت اسلام می‌آیند همین مسئله حفظ حجاب، عفت و ارزش دادن به مقام زن مسلمان است.

وی عنوان کرد: از امتیازات مکتب توحیدی اسلام این است که این دین الهی با مادیاتی که انسان را از خدا دور می‌کند به شدت مخالف است.

خطیب جمعه سبزوار با بیان اینکه امروز یکی از بزرگترین عوامل انحراف زنان مسلمان گرایش به سمت مدگرایی است، گفت: الگوی بارز حجاب حضرت زهرا (س) و حضرت زینب کبری (س) هستند و زنان مسلمان باید به این بزرگواران تکیه و تأسی کنند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: حجاب ، سمبل ، خراسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.