سفير سابق آمريکا در عراق گفت، درگيری‌ها در استان الانبار ريشه‌های منطقه‌اي مرتبط با جنگ سوريه و خشونت‌هاي قومی دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان، "کريستوفر هيل" سفير پيشين آمريکا در عراق و  مدير دانشکده مطالعات بين الملل دانشگاه دنور درباره  درگيري‌هاي ارتش عراق با شبه نظاميان عضو "دولت اسلامي عراق و شام "در استان الانبار گفت: همه اينها شبه نظاميان خارجي هستندکه عليه شيعه‌ها در عراق مي جنگند. بايد به اين درگيري ها از زاويه قومی و همچنين از زاويه درگيري ها در سوريه نگاه کرد.

وي افزود: در نتيجه اکنون اوضاع به وضعيتي امنيتي تبديل شده است که دولت بايد آن را در کنترل خود در آورد.

کريستوفر هيل در پاسخ به اين سوال که آيا شبه نظاميان مرتبط با دولت اسلامي عراق و شام مي تواند براي ساختار مرکزي نيروهاي امنيتي عراق هم مشکل ساز شوند، افزود: در سال 2007 ارتش آمريکا در شکست گروه هاي عضو القاعده در اين استان نقش بزرگي داشت و ارتش عراق هم توانست شبه نظاميان عضو القاعده را شکست دهد اما آنچه اکنون در عراق بالاترين خشونت ها در سال هاي اخير رواج يافته است.

سفير پيشين آمريکا در عراق گفت: ما قبل از اينکه نوري مالکي نخست وزير عراق را مقصر بدانيم بايد به اين نکته توجه کنيم که هر دولت براي دسترسي به چنين ساختاري کاري سخت در پيش رو خواهد داشت.

کريستوفر هيل با اشاره به اينکه مالکي بعد از دو دوره سخت به نظر مي رسد قصد کناره گيري از قدرت را نداشته است، گفت: درگيري ها در عراق را بايد از منظر بالاتر يعني درگيري ها در خاورميانه به خصوص درگيري ها سوريه نگاه کرد که به صورت ويژه در حال افراطي تر شدن است. درگيري ها در سوريه به صورت بي پايان در حال اجرا است به گونه که به نظر نمي رسد سوريه بار ديگر به گذشته باز گردد.

انتهای پیام/
برچسب ها: سفیر ، آمریکا ، عراق ، خشونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار