ارتش عراق از هلاکت حدود 160 تروريست عضو گروهک دولت اسلامي عراق و شام ( داعش ) وابسته به شبکه القاعده در حمله هوايي به محلهاي تجمع تروريستها در دو منطقه در فلوجه در استان الانبار اين کشور و بازگشت زندگي عادي به شهر فلوجه خبر داد.

  به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه، 40 تروريست ديگر در  درگيري با نيروهاي مسلح عراق در نزديکي مرزها با سوريه و شمال بغداد کشته و دهها تروريست ديگر دستگير شدند.

فرماندهي عمليات الانبار در ارتش عراق اعلام کرد تجمع تروريستها در جنوب فلوجه در منطقه عامريه فلوجه که بيش از 150 تروريست عضو داعش در آن حضور داشتند بمباران شد.

ارتش عراق افزود هفت تروريست تک تيرانداز نيز در منطقه حميده فلوجه نيز کشته شدند.

عبد الرحمن بغداد امير داعش در الانبار و شش نفر از دستيارانش نيز به هلاکت رسيدند.

75 درصد فلوجه در کنترل ارتش عراق است و زندگي در این شهر پس از بيرون راندن گروههاي تروريستي از آن به حال  عادي بازگشته  است.

دولت عراق از کشورهاي عربي و منطقه اي خواست از اين کشور در نبرد الانبار براي بيرون راندن عناصر القاعده حمايت سياسي کنند.

دولت عراق تأکيد کرد در عمليات نظامي در الانبار به حمايت نظامي خارجي نيازي ندارد.

ناديا عبيدي خبرنگار شبکه سوريه در بغداد در گزارشي گفت : لشکر ششم ارتش عراق در نبرد با باندهاي تروريستي در صحراي الانبار وارد درگيري شده است.

لشکر ششم به همراه لشکر هفتم و نيروهاي واکنش سريع و نيروهاي الجزيره و باديه با هسته هاي تروريستي در خالديه ، جرمه ، اتوبان الانبار ،راوه ، عانه ، صوفيه ، قائم ، رطبه و صقلاويه به شدت درگير شد که به انهدام دو مخفيگاه تروريستها در نزديکي مرزها با سوريه منجر شد و 27 تروريست کشته و 41 تروريست ديگر دستگير شدند و يک مخفيگاه در روستاي يتامي پيدا شد که حاوي 171کپسول  انفجاري و 30فروند موشک از نوع سي فايو کي و 29فروند موشک گراد و دهها  گلوله و بمب در اين مخفيگاه کشف شد.

نيروهاي لشکر چهارم ارتش عراق توانستند حمله گروههاي تروريستي را به مناطق شمالي بغداد دفع کنند و 13 تروريست را کشتند.

حسين سعدون تحليلگر سياسي عراقي گفت :« ما مطمئن  هستيم که ارتش دلاور عراق مي تواند ثبات و امنيت را در سراسر اين کشور برقرار کند.»

از طرف ديگر احزاب اصلاح ملي ، الدعوه ، فضيلت ، مجلس اعلاي ا سلامي ، بدر و مستقلها در ائتلاف ملي عراق در نشستي به رياست ابراهيم جعفري و نوري مالکي نخست وزير و خضير خزاعي معاون رئيس جمهور از عمليات نظامي در الانبار حمايت کردند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار